سلامت نیوز : شاید باور نکنید اما دوستی و رفاقت تاثیر خیلی زیادی بر سلامت و آرامش شما دارد. درست است که دوستیابی و حفظ رفاقت همیشه کار آسانی نیست، اما سختی آن به نتیجه مثبتی که در پی دارد می ارزد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ در اینجا با رابطه بین دوستی و آرامش، تاثیر مهم آن بر زندگی و راههای گسترش و حفظ دوستی بیشتر آشنا می شوید.

فواید دوستی:
دوست خوب باعث حفظ تندرستی شما می شود. دوست شما کسی است که شما در کنار او می توانید زمان خوشحالیتان را جشن بگیرید و در زمان ناراحتی سنگ صبورتان می شود. با داشتن رفیق هیچ وقت تنها نمی مانید و همیشه یک همدم در کنار شماست. دوست همچنین:

-حس تعلق داشتن و هدفمند بودن در زندگی را افزایش می دهد.

-شما را شادتر می کند.

- استرس را کاهش می دهد.

- حس اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

- به شما کمک می کند تا راحت تر با آسیب ها و مشکلات زندگی مثل طلاق، بیماری، بیکاری یا مرگ عزیزان کنار بیایید.

- دوست خوب شما را تشویق می کند که عادت های خوب و سالم مثل ورزش کردن یا سیگار نکشیدن داشته باشید.

مشکلات دوستیابی و حفظ دوستی:
بسیاری از افراد به ویژه بزرگسالان پیدا کردن دوست و ادامه دوستی های فعلی شان را کار سختی می دانند. معمولا دوستان در اولویت بندی زندگی بعد از خانواده  و کار قرار می گیرند و این امکان وجود دارد که به علت شرایط خانوادگی و شغلی نتوانیم همیشه در کنار دوستانمان باشیم. درست است که دوست یابی و حفظ آن تلاش و مهارت خاص خود را می طلبد، اما به لذت و آرامشی که دوستی به همراه می آورد، می ارزد.

تعداد دوستان:
این که چند تا دوست داشته باشید موضوع مهمی نیست؛ برخی افراد از این که گروه دوستی گسترده و متنوعی داشته باشند لذت می برند و برخی دیگر ترجیح می دهند که دایره دوستی و آشناییشان محدود تر باشد. همچنین انواع مختلفی از دوستی وجود دارد؛ شما ممکن است تعداد محدودی دوست نزدیک داشته باشید که با آنها کوچک ترین مسائل زندگی تان را هم در میان بگذارید و از سوی دیگر تعدادی دوست دیگر داشته باشید که فقط گاهگاهی به صورت گروهی با آنها به بیرون می روید . به هر حال این شما هستید که با توجه به خصوصیات خودتان تعداد دوستانتان را انتخاب می کنید. فراموش نکنید که کیفیت دوستی از کمیت آن بسیار مهم تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha