رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دارویی، گفت: هرچند مسئولان این وزارتخانه تاکنون گام های خوب و موثری برای رفع مشکلات دارو برداشته ولی 100 روز زمان برای رسیدن به اهداف نهایی در این بخش کافی نیست.

100 روز زمان برای رسیدن به اهداف نهایی در بخش دارویی کافی نیست
سلامت نیوز : رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دارویی، گفت: هرچند مسئولان این وزارتخانه تاکنون گام های خوب و موثری برای رفع مشکلات دارو برداشته ولی 100 روز زمان برای رسیدن به اهداف نهایی در این بخش کافی نیست.

«حسینعلی شهریاری» در گفت و گو با ایرنا، افزود: باوجود توانایی هایی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه ایجاد تحول در تامین و تولید دارو اما هنوز باید پیگیری های لازم در این بخش صورت گیرد.

وی اظهار داشت: ادامه روند تثبیت قیمت ها و ایجاد تعادل در بخش دارویی کشور به تامین منابع مالی، همکاری های بین بخشی دولت، بانک مرکزی و گمرک بستگی دارد.

شهریاری با بیان اینکه مشکلات دارویی کشور طی دو سال گذشته بوجود آمده است، تاکید کرد که مشکلات موجود در بخش تامین، تولید و توزیع دارو ظرف یک یا دو ماه حل نخواهد شد و رفع این کمبودها به برنامه ریزی بلندمدت نیاز دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس به همکاری مجلس شورای اسلامی با این وزارتخانه در این زمینه اشاره کرد و گفت: مجلس 2700 میلیارد تومان برای جبران هزینه های داروی بیماران تصویب کرده و ادامه کار منوط به همکاری دولت در تخصیص به موقع این اعتبارات است.

گفتنی است، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اجرای برنامه های کوتاه مدت، حل مشکلات این بخش را هدف قرار داده است. هدفی که در گام نخست به کاهش قیمت دارو و ثبات آن انجامیده است.

دکتر ˈسیدحسن قاضی زاده هاشمیˈ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم معارفه خود در 27 مرداد ماه امسال، برنامه های خود را به چند برنامه 100 روزه، میان مدت (تا پایان دولت 11) و طولانی مدت تقسیم بندی کرد.

با توجه به وضعیت آشفته ای که بخش دارویی کشور در چند سال گذشته تجربه کرد، ثبات و کاهش قیمت دارو به عنوان بخشی از تامین امنیت حوزه بهداشتی مورد تاکید قرار دارد در همین ارتباط سازمان غذا و دارو با پیگیری های جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه ای را عملیاتی کرد تا با اتفاق نظری که با بیمه ها صورت می گیرد، قیمت داروها به سال 91 باز گردد.

در این میان رییس جمهوری نیز تکلیف کرد که با حضور وزرای اقتصادی و معاون اول رییس جمهوری در این زمینه تصمیم گیری شود و در این راستا مبلغ دو میلیارد و 700 میلیون دلار به امر واردات دارو اختصاص داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha