شنبه ۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 87169
سلامت نیوز : اگر دختر یک تا چهار سال از پسر بزرگتر باشد، می‌توان امید به پایداری این ازدواج داشت؛ اما اگر اختلاف سنی دختر با پسر بیش از پنج سال باشد، احتمال شکست رابطه آنان بیشتر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه مردم سالاری ؛ زمانی که پسری با دختری بزرگتر از خود ازدواج کرد، باید توجه کند که انتظار بیش از حد از او نداشته باشد و دختران نیز باید هنگام تصمیم‌گیری، با تجربه بودن خود را به رخ پسر نکشند. درواقع آنان باید فاصله سنی خود را در مناسبات زن و شوهری فراموش کنند. ما باید منتظر پدیده‌های نوظهور اجتماعی باشیم. شرایط جامعه ما به گونه‌ای است که این پدیده‌ها روز به روز افزایش می‌یابد؛ البته این امر دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها تغییر سبک زندگی در ایران است و این تغییر ممکن است از جهاتی خوب و از جهاتی بد باشد.

یکی از عوامل موثر در تغییر سبک زندگی، دسترسی به انبوه اطلاعات است. عضویت در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و ورود ماهواره‌ها به خانه‌ها نیز در تغییر سبک زندگی موثر هستند. در برخی از سریال‌های این شبکه‌ها می‌بینیم که یک زن با مرد کوچک‌تر از خود ازدواج می‌کند و این پیوند با خوش‌گذرانی و شادی همراه است؛ این در حالیست که پیش از این، ذهنیت ایرانیان نسبت به ازدواج با افراد میانسال منفی بود ولی در برخی سریال‌های ماهواره‌ای این کار مثبت جلوه داده می‌شود. باید باور کنیم که در کلانشهرها و بسیاری از روستاها مردم گرایش به تماشای سریال‌های ماهواره‌ای دارند و این برنامه‌ها به زندگی آنان جهت می‌دهد این در حالیست که متاسفانه سریال‌های سیما مشغول به تصویر کشیدن مشکلات جوانان هم سن و سال پس از ازدواج هستند و در برخی از آنها اختلافات شدید و حتی طلاق نشان داده می‌شود.

سریال‌های ماهواره‌ای به صورت جهت‌دار و برنامه‌ریزی شده تصویرسازی ذهنی انجام می‌دهند، این در حالیست که مجموعه‌های سیما به اختلافات زوجین جوان بسیار می‌پردازد. فضای خانوادگی در کشورما وضعیت مطلوبی ندارد. بسیاری از خانواده‌ها دچار بحران عاطفی شده‌اند و همین مساله در افزایش نرخ طلاق در کشورمان نقش داشته است. بیشتر این طلاق‌ها در گروه‌ سنی همسان هستند که مهم‌ترین علت آن نداشتن مهارت زندگی مشترک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha