کلینیک ام .اس استان اصفهان در مرکز آموزشی الزهرا "س" توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با همکاری انجمن ام . اس را ه اندازی شد .

 دکتر مسعود اعتمادی فر سرپرست این کلینیک ضمن بیان این مطلب اظهار داشت : ام . اس یکی از بیماریهایی است که در دهه های اخیر در جهان روند رو به رشدی داشته است و کشور ما نیز از این امر مستثنی نبوده است . وی با بیان اینکه ام .اس در خانم های بین 18 تا 20 سال رواج بیشتری دارد افزود این بیماری به کمک روش های تشخیصی چون ام . آر .ای و بررسی مایع مغزی نخاعی به راحتی قابل تشخیص است .
وی ادامه داد با توجه به اینک تا کنون مرکز جامعی برای انجام امور ام . اس و تحقیقیات لازم آن وجود نداشته است دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اقدام به راه اندازی این مرکز نمود .
 وی افزود پژوهش و تحقیق ، یکی از فعالیت های کلینیک تخصصی ام . اس است و کمیته پژوهشی این کلینیک یکی از فعالترین واحدهای پژوهشی سطح کشور می باشد . مسئول کلینیک ام . اس اصفهان خاطر نشان کرد این مرکز خدماتی در زمینه های مختلف از جمله تشخیص ، درمان ، آموزش های پرستاری ، مدد کاری ، اجتماعی ، بازتوانی و جنبه های دیگر ام . اس ارائه می دهد.
اعتمادی فر در پایان تصریح کرد هم اکنون شش متخصص مغز و اعصاب ، دو پزشک عمومی ، دو پرستار هماهنگ کننده با بیماران ، یم مددکار اجتماعیو نیز 25 نفر در گروه تحقیقات در این مرکز فعالیت می کنند. شایان ذکر است این مرکز با واحدهای توانبخشی ، چشم پزشکی، رادیولوژی و ارولوژی مرکز پزشکی الزهرا "س" نیز همکاری مستقیم دارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha