سلامت نیوز : طلاق و افزایش آن در سال های اخیر با وجود مشکلات و پیامدهای تلخ اجتماعی و فردی که رقم می زند از یک منظر قابل توجه است و آن این که در ذهن بسیاری از خانواده ها و جوانان در آستانه ازدواج، هراسی به وجود آورده است که نکند ازدواج ما نیز به جدایی بینجامد. به نظرم این ترس و واهمه اگر مدیریت شده و قابل کنترل باشد نه تنها به اصل ازدواج لطمه نمی زند بلکه شاید کمی ترس در انتخاب همسر لازم هم باشد، چرا که باید بپذیریم متاسفانه با وجود این همه اطلاع رسانی هنوز هستند جوانانی که برای خرید و انتخاب یک دست لباس یا تلفن همراه وسواس بیشتری به خرج می دهند و تحقیقات بیشتری می کنند تا در انتخاب شریک زندگی آینده!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ از سوی دیگر متاسفانه، به دلیل کمرنگ شدن تمایل جوانان به ازدواج این نگرانی در ذهن برخی دختران جوان و خانواده هایشان نیز به وجود آمده است که نکند دیگر خواستگاری نداشته باشم، لذا با وجود این که در شخصیت خواستگارشان نقاط ضعف اساسی و مهم که زندگی مشترک را به خطر می اندازد، مشاهده می کنند اما باز هم به امید بهتر شدن شرایط یا بهتر است بگویم با خوش خیالی پای سفره عقد می نشینند و زندگی مشترک خود را آغاز می کنند.

تمام حرف این نوشته و در کل «مهارت های پیش از ازدواج» این است که چشم بسته ازدواج نکنید. شناخت لازم و کافی از ویژگی های رفتاری خود و خانواده مان و همچنین شناخت کافی از طرف مقابل و خانواده اش، تحقیقات مفید، گرفتن مشاوره از کارشناسان متعهد و متخصص در زمینه ازدواج، یادگیری و مطالعه مهارت های زندگی و البته عمل به آن ها و ... همه و همه دست به دست هم می دهند تا شانس موفقیت ازدواج شما بالا برود و حتی تضمین شود ولی صدالبته در کنار همه این توصیه های روان شناسی از یک اصل بسیار اساسی و مهم نیز نباید غفلت کرد و آن توکل به خداوند متعال و همچنین راضی به رضای او بودن است. فراموش نکنید که ازدواج موفق و داشتن همسر خوب یک رزق است پس در مناجات خود با خداوند در کنار همه دعاهایی که دارید این رزق و روزی را نیز از پروردگار متعال طلب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha