سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان با تأکید بر افزایش کیفیت شاخص های سلامت در کشور گفت: متاسفانه سهم پرداخت مردم از هزینه های درمان رو به افزایش است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه سلامت مهم ترین اولویت در حوزه بهداشت و درمان کشور است، اظهار داشت: متاسفانه هزینه درمان در کشور در طول ماه های گذشته با افزایش بیش از حد روبرو بود و حوزه درمان تحت تأثیر این گرانی ها قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم مردم از هزینه های درمان رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: مشکل حوزه بهداشت و درمان در عدم تعادل بین درآمد و هزینه ها و کمبود اعتبارات برای اتمام طرح‌های نیمه تمام است.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی درمان در کشور رایگان خواهد شد نیز به پانا گفت: رایگان شدن درمان موضوعی است که باید تمامی امکانات و زیرساخت های آن در کشور فراهم باشد که باید گفت رایگان شدن درمان به این سادگی شدنی و عملی نیست.

رستمیان اضافه کرد: البته چنانچه موضوع رایگان شدن درمان قابل دسترسی نیست اما کاهش سهم مردم از هزینه‌ های درمان باید بر اساس برنامه پنجم صورت بگیرد اما این سهم نیز رو به افزایش است و پرداخت مردم هر روز بیشتر می شود.

آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در این رابطه اعلام کرده است که پیشنهادی به شورای عالی بیمه در نیمه دوم سال 92 ارائه می شود که طبق آن سهم مردم در پرداخت هزینه‌های درمان افزایش نیابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha