سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ سازی مهم ترین عاملی است که در طرح افزایش جمعیت مورد غفلت قرار گرفته است.
 
محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با پانا، با اشاره به طرح تعالی جمعیت و خانواده اظهار داشت: یکی از مهم ترین و بزرگتری موانعی که در حال حاضر بر سر راه افزایش جمعیت قرار دارد، موضوع فرهنگ سازی خانواده ها برای افزایش جمعیت است که به درستی تبیین نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه موانع افزایش جمعیت کشور می بایست به درستی کارشناسی و تبیین شود، تصریح کرد: فرهنگی که در جامعه شکل گرفته بسیار بر روند کاهش جمعیت اثرگذار بوده که این فرهنگ باید تغییر کند و این وظیفه مسئولانی است که وظیفه تدوین طرح جمعیت و تعالی خانواده را بر عهده دارند. البته این طرح هنوز مورد تایید نهایی قرار نگرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در زمینه افزایش جمعیت نیاز به برنامه ریزی کارشناسانه دارد تا نگرشی که هم اکنون در جامعه وجود دارد، تغییر کند و از بحرانی که پیش روی جامعه است جلوگیری کنیم.

سعیدی یادآور شد: نمایندگان مجلس هم اکنون مشغول بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده هستند که این موضوع در کمیسیون های اجتماعی، فرهنگی و بهداشت در دستور کار قرار دارد. بنابراین نمایندگان باید نسبت به موضوع فرهنگ سازی افزایش جمعیت اهتمام داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وظایف دستگاه های اجرایی نیز باید در طرح تعالی خانواده به طور شفاف تعیین شود، گفت: برنامه های طرح جمعیت و تعالی خانواده باید آنگونه باشد که وظایف دستگاه ها نیز علاوه بر خانواده ها و توسعه فرهنگ مشخص و شفاف باشد.
 
همچنین شهیندخت مولاوردی- معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز از تشکیل کارگروهی برای بررسی چگونگی افزایش جمعیت در این معاونت خبر داده و اعلام کرده است که پیشنهاداتی برای تکمیل طرح «جمعیت و تعالی خانواده» تهیه شده که به زودی اعلام می شود.

کارگروه «جامع جمعیت و تعالی خانواده» این طرح را با منویات مقام معظم رهبری، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اسناد بالادستی تطابق و اصلاحات یا اضافات لازم را انجام داده و طرح را به صورت جامع و کامل در آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha