سلامت نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در مراسمی دکتر"مهرداد فرخ‌نیا" را به عنوان سرپرست معاونت بهداشتی معرفی و از زحمات و خدمات دکتر" علی اصغر وحیدی"، قدردانی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر "علی‌اکبر حق‌دوست"، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان صبح امروز در این مراسم به اهمیت ارائه خدمات بهداشتی بویژه خدمات پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال جایگاه ایران از نظر امید به زندگی که یکی از شاخص‌های سلامت در دنیا به شمار می‌رود، در رتبه 110 قرار گرفته است.

حق دوست افزود: همچنین بر اساس آمار بین المللی مصرف مواد مخدر در ایران 2.3 برابر منطقه است.

‌وی اضافه کرد: ایران در زمینه تصادفات رتبه اول و در زمینه شاخص شادی که بر اساس دو شاخص مورد نظر قرار می‌گیرد، در یکی رتبه 130 و در دیگری رتبه 150 جهان قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه به آمار جهانی مبتلایان به ایدز اشاره کرد و گفت: در ایران حدود 10 هزار نفر مبتلا به "اچ آی وی" مثبت شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ارائه این آمار دلیل بر کم کاری سیستم سلامت نیست، اظهار کرد: عوامل مختلفی چون اختصاص نیافتن اعتبارات مناسب به سیستم سلامت، بروز رفتارهای پرخطر در جامعه و کاهش میزان باورها به سلامت‌ می‌تواند در این موضوع نقش داشته باشد.

حق دوست حوزه معاونت بهداشتی را فنی و تخصصی عنوان کرد و گفت: برای توسعه و ارتقاء شاخص‌های سلامت در جامعه همه باید تلاش کنند.

معاون بهداشتی سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این مراسم گفت: افرادی که در قسمت‌های مختلف و تحت پوشش این معاونت فعالیت می‌کنند، خاص هستند، زیرا در کنار تخصصی که دارند برای ارتقاء شاخص‌های بهداشتی جامعه، صادقانه از خودگذشتگی می‌کنند.

دکتر"علی اصغر وحیدی"، به اقدامات به موقع و لازم این معاونت در زمان بروز بیماری وبا در کرمان اشاره کرد و افزود: با اقدامات و از خودگذشتگی گروه معاونت بهداشتی، طغیان بیماری وبا در جامعه کاهش یافت، بدون اینکه یک نفر از جمعیت ایرانی مبتلا به این بیماری شوند.

‌دکتر "‌مهرداد فرخ نیا"، سرپرست جدید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گم کردن اهداف سازمانی را یکی از علل موفق نشدن سازمان‌ها ‌یا موثر نبودن برآیند فعالیت‌های آن سازمان عنوان کرد.

‌وی ادامه داد: هدف سازمان ما سلامت است و اگر این هدف قربانی شد، آفت بزرگی برای مجموعه به شمار می‌رود.

فرخ نیا تأکید کرد: هدف من نیز در این معاونت بر اساس هدف سازمان است و برنامه ریزی‌هایی که انجام می‌شود، بر‌اساس دید سلامت‌نگر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha