سلامت نیوز : مدیر شبکه‌ی بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به نارسایی کلیه و نیازمند دیالیز گفت: با رشدی که دیابت در سطح جامعه داشته امروز 5 تا 7 درصد از افراد بالای 30 سال به این بیماری مبتلا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر «محمدجواد یزدانی» صبح امروز در جلسه‌ی شورای سلامت و امنیت غذایی با بیان این‌که در بعضی پیش‌بینی‌ها درصد مبتلایان به این بیماری تا 10 درصد هم اعلام شده است، افزود: به علت عوارض ناگواری که دیابت در سطح جامعه می‌گذارد بسیار ناگوار و خطرناک است.

وی با اشاره به رشد روزافزون دیالیز براثر ابتلاء به بیماری‌های کلیوی ادامه داد: به‌طوری‌که در کاشمر هم‌اکنون 75 بیمار هفته‌ای سه روز خونشان زیر دستگاه دیالیز تصفیه‌ می‌شوند.

مدیر شبکه‌ی بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به این‌که در سال 76 که بخش دیالیز کاشمر راه‌اندازی شد، تنها 14 بیمار داشتیم اما امروز این تعداد به 75 نفر رسیده است، اظهار کرد: این افراد جز بیمارانی هستند که عمل پیوند انجام داده‌اند.

یزدانی در ادامه با اعلام این‌که در سال‌های اخیر بیماری‌های غیرواگیر در کشور، افزایش چشمگیری داشته است، گفت: اگرچه در قدیم عمده‌ی عوامل مرگ‌ومیر و معلولیت‌ها به علت آبله و سیاه سرفه بوده اما امروز به علت سرخک و فلج‌اطفال هیچ کودکی نمی‌میرد و معلول نمی‌شود.

وی با ابراز نگرانی از این‌که از 20 سال پیش تاکنون بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، رشد روزافزونی در کشور و دنیا داشته است، یادآور شد: نوع رژیم غذایی، سبک زندگی، تحرک کم و داشتن استرس زیاد و فشارهای کاری که در سطح جامعه است از علل ابتلا به دیابت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha