سلامت نیوز : رییس موسسه ملی تحقیقات سلامت با اشاره به اینکه اجرای طرح سطح بندی خدمات درمانی از جمله وظایف وزارت بهداشت و درمان به شمار می رود، گفت: اجرای دقیق این برنامه‌ها به بهبود توزیع امکانات، آسان شدن دسترسی مردم به خدمات پزشکی و در نهایت برقراری عدالت درمانی در کشور کمک کننده خواهد بود.

دکتر آرش رشیدیان در گفت وگو با ایسنا ، سطح امکانات و خدمات پزشکی در کشور را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: عدالت در توزیع این خدمات و گسترش تعداد تخت های بیمارستانی، در سراسر ایران نسبتا رعایت می شود و اقدامات خوبی در این خصوص تاکنون انجام شده است.

وی ادامه داد: اما باید توجه داشت نابرابری در توزیع تخت بیمارستانی در مناطق مختلف پایتخت و استان البرز وجود دارد. بطوریکه تراکم جمعیت در برخی محلات بالاست اما امکانات بیمارستانی و خدمات درمانی متناسب با آن نیست و گاهی مواقع نیز شاهد این هستیم که به رغم جمعیت اندک یک محدوده، مراکز فراوان بهداشتی و درمانی در آنجا وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: آنچه که به بهبود توزیع امکانات و آسان شدن دسترسی مردم به خدمات پزشکی کمک کننده خواهد بود، اجرای دقیق برنامه های سطح بندی خدمات درمانی است.

دکتر رشیدیان در پایان با بیان اینکه برنامه های سطح بندی دارای مواد قانونی بوده و در برنامه های چهارم و پنجم توسعه نیز ذکر شده است، یادآور شد: اجرای این طرح جزو وظایف قانونی وزارت بهداشت و درمان محسوب می شود. براساس برنامه سطح بندی نباید در مناطقی که امکانات زیادی از لحاظ بیمارستانی دارد مراکز درمانی دیگری اضافه شود و به جای آن می بایست به تاسیس این مراکز و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در محیط هایی که با کمبود مواجه هستند، اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha