سلامت نیوز : نتایج یک آزمایش جدید نشان داد مصرف نوعی داروی ضدقارچ می‌تواند علائم آنفلوآنزا را در مبتلایان به این بیماری وخیم‌تر سازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان با بررسی‌ روی حیوانات آزمایشگاهی دریافتند این دارو با عنوان «آمفوتریسین B» که برای عفونت‌های قارچی تجویز می‌شود می‌تواند عوارض جانبی در بیماران مبتلا به آنفلوآنزا داشته باشد. داروی آمفوتریسین B در افرادی که نیاز به شیمی‌درمانی یا پیوند مغز استخوان دارند، تجویز می‌شود.

این مطالعه نشان می‌دهد داروی فوق در عملکرد دفاعی بدن برای مقابله با ویروس آنفلوآنزا مانع ایجاد می‌کند. پیش از این آشکار شد که پروتئین IFITM3 ویروس‌های آنفلوآنزا را در آلوده ساختن بدن با مشکل روبرو می‌کند. در آزمایش‌ها مشخص شد موش‌هایی که قادر به تولید این پروتئین نیستند در مقابل عفونت‌ها آسیب‌پذیرتر بوده و علائم شدیدتری در آنان بروز می‌کند.

اکنون محققان دانشگاه ماساچوست و موسسه سانگر در انگلیس اظهار داشتند که این داروی ضدقارچی با تخریب پروتئین IFITM3‌، موش‌ها را در برابر آنفلوانزا آسیب‌پذیر می‌سازد.

«آبراهام براس» از دانشکده پزشکی دانشگاه‌ ماساچوست گفت: گاهی اوقات یک داروی مفید در بدن می‌تواند تاثیرات غیرمنتظره‌ای داشته باشد و اکنون مشاهده می‌شود بخش قابل توجهی از سیستم دفاعی طبیعی بدن با مصرف داروی آمفوتریسین B در مقابل ویروس آنفلوآنزا غیرفعال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha