سلامت نیوز : معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: از هر دریچه ای که به پدیده مواد مخدر و عوامل تاثیرگذار در کنترل عوارض ناشی از آن بنگریم، متوجه می شویم که نقش وزارت آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری اولیه از اعتیاد، غیرقابل انکار، بی بدیل و بسیار حیاتی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ بابک دین پرست در نشست رؤسای ادارات مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش وپرورش استان های سراسر کشور گفت: این جهان و به تبع آن کشورمان، به شدت تحت تاثیر آسیب های اجتماعی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و مهمتر از آن تغییر الگوی مصرف قرار دارد، از همین رو ظرفیت وزارت آموزش و پرورش، به دلیل نقش بی نظیری که در ساختار اجتماعی، فرهنگی و آموزشی کشور دارد، در عرصه پیشگیری از اعتیاد جوانان، با هیچ دستگاه و نهادی قابل مقایسه نیست.

وی افزود: هر چه نقش اولیا و سرپرستان خانوار، به دلیل تحولات اجتماعی و اقتصادی جهانی، به مرور کم رنگ تر و کم اثرتر می شود، در مقابل نقش آموزش و پرورش در عرصه تربیت، آموزش و ارتقای سطح آگاهی های عمومی و تبدیل آگاهی ها به باور و یقین پررنگ تر می شود. معاون کاهش تقاضای ستاد با اشاره به نتایج طرح شیوع شناسی سال 1390، مهمترین عوامل گرایش به اعتیاد را کسب لذت، کنجکاوی و تفریح ذکر و بیان کرد: کودکی و نوجوانی؛ سن کنجکاوی، پرسش، جستجو و سردرآوردن از مسائل و موضوعات است. بنابراین فرزندان ما نیز در مرحله ای از رشد، در مورد بسیاری از موضوعات از جمله مواد مخدر یا هر نوع موادی که در مورد آن اطلاعات اولیه پیدا کرده اند، حس کنجکاوی شان فعال می شود. دین پرست ادامه داد: اگر شما به آنها پاسخ درست و صحیح ندهید، دیگران، سایت های اینترنتی، فضا های مجازی، ماهواره، دوستان ناباب و بعضاً نادان و جاهل، این نقش پاسخگویی را بر اساس منافع خود، به خوبی بازی خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha