یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 87264
سلامت نیوز : استان های غربی، بیش از صد بار به لرزه درآمدند. این زلزله های مهیب كه با صدای انفجار فروریختن سنگ ها در این اقلیم كوهستانی همراه بود، باعث تكان و لرزه های محسوس در تمام مناطق غرب كشور به ویژه در استان های كرمانشاه و ایلام شد. بر اثر زمین لرزه و پس لرزه های مكرر، در برخی شهرستان ها خسارات جزیی به منازل و تاسیسات وارد شد، ولی تاكنون بر اثر این سلسله حوادث، فوت، گزارش نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ؛ گفتنی است كانون این رخداد هولناك، شهرستان گیلانغرب در استان كرمانشاه بوده، ولی متعاقب آن، بیش از صد زمین لرزه، شهرستان های مختلف غرب ایران را لرزانده. بیشترین تكانش در نقاط مرزی خسروی، سرپل ذهاب، گیلانغرب، سومار، نفت شهر و قصر شیرین احساس شده است. مشاهدات میدانی «اعتماد» در منطقه حاكی از تشكیل ستاد بحران در این مناطق است. ستاد بحران در مناطق مرزی اقدام به برپایی چادرهای امدادی كرده است. زلزله های پیاپی باعث شده مردم مناطق بحرانی، دو شبانه روز در نگرانی و بلاتكلیفی به سر برند. ضمن اینكه در روزهای اخیر بسیاری از مردم این سامان، در بیرون از منازل، شب را به صبح رساندند.

در حال حاضر، كمبود امكاناتی از جمله اردوگاه های اقامت موقت، بیمارستان های مجهز و مراكز درمانی سیار محسوس است. همچنین كمبود كادر درمانی مجرب كه به طور ثابت و مقیم در مراكز درمانی بزرگ مشغول به خدمت باشند، احساس می شود. كمرنگ بودن آموزش های مقابله با بحران زلزله، مانور مخصوص و ایمن سازی برخی از پل های روستایی، شهری و عشایری، به همراه برودت هوا موجبات نگرانی ساكنان مناطق زلزله زده را فراهم كرده است.

گفتنی است بیشترین میزان صدمات جانی به هموطنان از گیلانغرب گزارش شده است كه 9 نفر روانه بیمارستان شدند. این افراد در اثر برخورد با موانع یا به دلیل ازدحام و شلوغی هنگام خروج از منزل دچار دررفتگی استخوان دست و پا یا برخی جراحت سطحی در این ناحیه شده اند. مركز لرزه نگاری كشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران اعلام كرده است زلزله اولیه ساعت 00:32:34 بامداد دیروز شنبه 2 آذر 1392 در موقعیت و مركز 34/25 شمالی و 67/45 شرقی و عمق ؟كیلومتری زمین به وقوع پیوسته است. این زلزله در فاصله 26 كیلومتری گیلانغرب كرمانشاه، 28 كیلومتری خانقین عراق و 30 كیلومتری سرپل ذهاب كرمانشاه رخ داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha