سلامت نیوز : معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، از یافتن سرنخهایی در ارتباط با واردات داروی تقلبی آمریکایی به کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر رسول دیناروند در حاشیه چهاردهمین اجلاس نظارت بر واکسن کشورهای در حال توسعه ، گفت: ایجاد شبکه‌های منسجم میان کشورها برای کنترل و نظارت در این حوزه می‌تواند موثر واقع شود.

وی در ارتباط با وضعیت قیمت دارو در کشور، افزود: ابتدای امسال به دلیل تغییرات و نوسانات ارزی، قیمت‌ داروهای وارداتی به حدود دو برابر و قیمت داروهای داخلی حدود 50 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره آخرین وضعیت برخورد با قاچاق دارو در کشور نیز گفت: نگرانی عمده ما از داروهای قاچاق، تقلبی بودن و خطری است که برای بیمار دارد. به عنوان مثال داروی "اکسی‌الیت" که به منظور لاغری استفاده می‌شد نیز ثبت نشده بود اما تبلیغ ماهواره‌ای داشت و در بازار موجود بود. در حال حاضر سرنخهایی در خصوص عاملان قاچاق و توزیع این داروها به دست آمده است.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره روند ثبت شکایات دارویی مردم در سامانه 1490، گفت: تا مرداد و شهریور ماه امسال، 90 درصد شکایات مربوط به گرانی و کمبود دارو بود، اما با اقدامات صورت گرفته، تماس‌های مربوط به این حوزه 50 درصد کاهش یافته است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha