سلامت نیوز : نماینده مردم اهواز در مجلس از برگزاری جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به منظور ارائه گزارش آلودگی هوای خوزستان با حضور مسئولان محیط زیست استان خبر داد.

ناصر سودانی در گفتگو با مهر با اشاره به بررسی موضوع آلودگی دو هفته اخیر در استان خوزستان اظهار داشت: تیمی از نمایندگان و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای بررسی زوایای مختلف این موضوع به استان خوزستان آمدند که جلسه ای به منظور ارائه گزارش نهایی روز سه شنبه در کمیسیون مربوطه برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، قرار است تا جلسه ای در روز سه شنبه هفته جاری به منطور ارائه گزارش‌ نهایی آلودگیهای اخیر در خوزستان ارائه شود.

سودانی در ادامه با بیان اینکه آلودگی هوا در اهواز تبعات نامطلوبی را بر سلامتی مردم منطقه گذاشته، تصریح کرد: عوامل مختلفی را می توان در آلودگی هوای استان خوزستان موثر دانست که می توان علاوه بر ریزگردها به آلودگی آب، اثرات نامطلوب کارخانه و صنایع آلاینده در این منطقه اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: جمعی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به منظور بررسی عوامل مختلف در آلودگی هوای اهواز از صنایع و ایستگاههای پایش آلایندگی هوا بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسایل مختلف و عمده مشکلات زیست محیطی در این شهر قرار گرفتند.

سودانی با بیان اینکه بارش باران و اسیدی بودن آن در استان خوزستان مبهم است، گفت: البته طبق اعلام مسئولان خوزستان عمده آلودگی که در این منطقه وجود دارد مربوط به صنایع آلاینده است.

بنابر اعلام مسئولان طی چند روز گذشته و در پی بارشهای باران در شهرهای استان خوزستان تعداد 2500 نفر دچار آسیب و راهی مراکز درمانی و بیمارستانها شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha