تشدید آنفولانزا با مصرف داروی ضد قارچ

۱۳۹۲/۰۹/۰۳ - ۱۶:۵۱ - کد خبر: 87277
سلامت نیوز : یافته های تازه نشان می دهند، مصرف داروی ضد قارچ Amphotericin B می تواند سبب تشدید بیماری آنفولانزا شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ تاثیر مصرف این دارو بر روی افراد ناشناخته است، اما پزشکان معتقدند باید درباره تاثیرات مخرب مصرف این دارو تحقیقات گسترده ای انجام گیرد.

داروی Amphotericin B، برای بیمارانی که به شیمی درمانی یا پیوند مغز استخوان نیاز دارند تجویز می شود.  

یافته های دانشمندان آمریکایی نشان داده مصرف این دارو سبب می شود مقاومت بدن در مقابل ویروس آنفولانزا از بین برود.

نتایج پژوهش های گذشته محققان نیز نشان داده بود که پروتئین IFITM3 سبب می شود بدن به ویروس آنفولانزا آلوده شود.

موش هایی که بدن شان این پروتئین را تولید می کند در معرض ابتلا به بیماری آنفولانزا هستند.

اما متخصصان دانشگاه ماساچوست و دانشگاه لیورپول بریتانیا نشان داده اند یک داروی ضد قارچ پروتئین موجود در بدن موش های مستعد ابتلا به آنفولانزا را از بین می برد.

پروفسور آبراهام براز، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه ماساچوست و سرپرست این مطالعه گفت:" برخی از داروهای سودمند عوارض ناشناخته ای دارند. "

او افزود:" اکنون می بینیم که با مصرف داروی Amphotericin B بخش عمده ای از سیستم دفاعی بدن در مقابل ویروس آنفولانزا غیر فعال شده است. بنابراین باید در تجویز این دارو برای بیماران سرطانی که سیستم ایمنی بدن شان تضعیف شده به شدت احتیاط کرد. "

پروفسور پیتر اوپن شاو، مدیر مرکز عفونت های تنفسی کالج سلطنتی لندن نیز گفت:" یافته دانشمندان آمریکایی بسیار ناگوار و نگران کننده است، اما برای بررسی بیشتر موضوع به اطلاعاتی بالینی زیادی نیاز داریم. "

او افزود:" اما نباید به سرعت تغییر سیایت دهیم و استفاده از این دارو را متوقف کنیم. بلکه باید در کنار تحقیق بیشتر درباره تاثیر این دارو تلاش کنیم واکسن موثری برای آنفولانزا تولید کنیم. "
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
0.18528s, 19q