سلامت نیوز :  40 نفر از کار‌شناسان توانبخشی هلال احمر از صبح امروز زیر نظر مدرس فنی سازمان بهداشت جهانی برای ساخت کفش طبی بیماران مبتلا به جذام به مدت ۵ روز آموزش می‌بینند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ دکتر کراس، مشاور فنی سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه آمار و داده‌های دقیقی از موارد معلولیت ناشی از جزام وجود ندارد، گفت: به هر حال برآوردهای ضمنی حاکی از آن است که به طور تقریبی ۴ میلیون نفر در دنیا از معلولیت‌های ناشی از جذام رنج می‌برند.

وی گفت: کارگاه ساخت کفش طبی برای بیماران جزامی در کشورهایی چون برزیل، ویتنام، هند‏ اتیوپی، نپال و فیلیپین هم برگزار شده ولی ایران در مقایسه با این کشور‌ها از سطح آکادمیک دانش و تخصص بالاتری در حوزه توانبخشی برخوردار است.

کراس با اذعان بر اینکه تحت تأثیر کفش‌های طبی ساخت ایران قرار گرفته است، گفت: متخصصان ایرانی می‌توانند اورتزهای کاربردی‌تر را به مجموعه‌های توانبخشی خود اضافه کنند و هم اکنون هم با اضافه‌کردن کفش طبی بیماران مبتلا جذام می‌توان خدمت بیشتری به نیازمندان ارائه کرد.

بنابراین گزارش، این کارگاه آموزشی با حضور مرعشی معاون توانبخشی هلال احمر و مهشید ناصحی مدیر بیماری‌های سل و جذام برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha