سلامت نیوز : رییس سازمان نظام پرستاری به توضیح آخرین وضعیت اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری پرداخت و از موافقت وزیر بهداشت برای پایلوت این قانون در چند بیمارستان تهران در سال جاری خبر داد.

محمد میرزابیگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به موافقت وزیر بهداشت برای پایلوت قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در یک یا دو بیمارستان تهران، اظهار کرد: بناست بحث اجرای این قانون به طور همزمان در شورای عالی بیمه پیگیری شود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم امسال زمینه اجرای قانون را فراهم کنیم.

رییس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه قطعا پایلوت این قانون بازخوردهای خوبی خواهد داشت، گفت: از آنجا که بودجه سال 93 در حال ارسال به مجلس است، اکنون زمان مناسبی است تا بر وزن مراقبت و پرستاری در سرانه درمان افزوده شود.

میرزابیگی تاکید کرد: پرستاران به دنبال سهم‌خواهی نیستند. البته مراقبت و پرستاری در خدمات بهداشتی و درمانی علاوه بر ابعاد مادی که شامل افزایش سهم در سرانه درمان است، دارای ابعاد معنوی نیز هست که بر این اساس لازم است جایگاه پرستاران در سطوح تشکیلاتی و تصمیم‌گیری در وزارت بهداشت به خوبی دیده شده و ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه مردم عمده‌ترین مخاطب این خدمات هستند و استفاده از خدمات مراقبتی به صورت فنی و تخصصی حق آنهاست، گفت: چندی پیش، پیشنهادی مبنی بر افزایش 10 درصدی خدمات پرستاری و مراقبتی از سرانه بهداشت و درمان نیز مطرح کردیم که مخالفتی با آن نشده است و امیدواریم برای سال‌های آینده محقق شود تا شاهد اجرای سراسری قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha