سلامت نیوز : یک متخصص پوست ومو گفت: آرایشگرها ظرفیت بالایی در آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح افراد دارند که با آموزش آنها می‌توان از این ظرفیت برای ارجاع بیمار به پزشک متخصص پوست و مو استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر یزدان‌بخش نجفیان در نشست خبری سیزدهمین کنگره پوست و مو با اشاره به دخالت آرایشگاه‌ها به کارهای تخصصی پوست و مو، بیان کرد: آرایشگاه‌ها ظرفیت بالایی در آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح برای ارجاع بیمار به پزشک متخصص پوست و مو دارند و با آموزش آن ها می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد ولی متاسفانه گاهی اوقات آرایشگاه‌ها کارهایی مانند تزریق بوتاکس، کاشت ناخن، پاکسازی پوست و پیلینگ را به‌صورت غیر حرفه‌ای انجام می‌دهند.

نجفیان گفت: اگرچه موافق گسترش علم هستیم اما اطلاعات مردم در حوزه پزشکی باید به درستی افزایش یابد و متأسفانه گاهی به طور جسته و گریخته حرف‌هایی که منبع علمی ندارد و صرفاً تبلیغی است را در قالب آگهی به خورد مردم می‌دهیم.

وی با بیان این که برخی برنامه‌ها در رسانه ها ظاهری علمی و محتوای تجاری دارند، اظهار کرد: گاهی با ما تماس گرفته می‌شود و در ازای دریافت مبلغی حدود 5 میلیون تومان یک ساعت وقت در اختیار پزشک قرار می‌دهند تا مطالب پزشکی مورد نظر خود را که ممکن است از اساس تبلیغاتی باشد، بگوید.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: این در حالی است که این اقدامات باید با توجه به شرح حال بیمار، شناخت نوع پوست و عوامل دیگر باشد و با توجه به این عوامل باید به تزریق بوتاکس اقدام شود و در صورتی که شک به بیمار وارد شود باید بتواند کارهای اورژانسی را برای او انجام دهد در حالیکه این شرایط برای آرایشگاه‌ها وجود ندارد.

وی افزود: از طرفی دیگر به راحتی ناخن‌های مصنوعی را در آرایشگاه‌ها روی ناخن طبیعی فرد قرار می‌دهند که فاجعه برانگیز است چرا که به مرور صفحه ناخن حالت شیاری پیدا می‌کند و کج و معوج می‌شود.

این متخصص پوست و مو پاک کردن اثر خالکوبی‌های غیر اصولی در آرایشگاه‌ها را یکی از گرفتاری‌های اصلی متخصصان پوست و مو دانست و ادامه داد: انتفال بیماری‌های ویروسی نیز موضوع دیگری است که با دخالت آرایشگاهها به این امور مطرح می‌شود و باید جدی گرفته شود.

این متخصص پوست و مو در رابطه با تجویز نسخه‌های گران قیمت گفت: ممکن است این موضوع عاملی برای استقبال مردم از افراد غیرمتخصص برای درمان مشکلات پوستی باشد ولی در همه موارد اینگونه نیست و تنها برخی از افراد هستند که به دلیل صرفه‌های اقتصادی داروهای گران‌قیمت خارجی را با هماهنگی برخی داروخانه‌ها تجویز می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha