سلامت نیوز : یک متخصص ارتوپدی معتقد است دردهای ناشی از صفحات رشد را نباید با سایر دردهایی که منشا بیماری‌های خطرناک هستند اشتباه گرفت.

دکتر مهدی خزایی در گفت وگو با (ایسنا) ، گفت: درد ناشی از صفحات رشد به دلیل حساس و فعال شدن این صفحات در سن رشد و تحریک پذیری بیشتر آنها در این سن ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: این درد در پسر بچه‌های فعال بیشتر دیده می‌شود و سن بروز آنها بیشتر در محدوده 9 تا 12 سالگی است.

به گفته این پزشک متخصص، این دردها اکثرا شبانه هستند و اندام‌های تحتانی که فشار فیزیکی بیشتر بر آنها وارد است از جمله پاها را بیشتر درگیر می‌کنند.

خزایی یادآوری کرد: درد ناشی از صفحات رشد می‌تواند در یک پا و یا در هر دو پا ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید این دردها را با سایر دردهایی که ناشی از بیماری‌های خطرناک است اشتباه گرفت، خاطرنشان کرد: بسیاری از سرطان‌ها، اختلالات صفحات رشد، عفونت‌ها و غیره نیز ممکن است زمینه ساز بروز درد شود.

این متخصص ارتوپدی تصریح کرد: خانواده‌ها باید در صورت مشاهده هرگونه درد در فرزندان خود به پزشک متخصص مراجعه کنند و چنانچه نتایج آزمایشات و عکس نشان داد که مشکل خاصی وجود ندارد و فرد سالم است می‌توان درد را ناشی از صفحات رشد دانست.

خزایی با اشاره به اینکه دردهای ناشی از صفحات رشد معمولا سبک است و اختلالی برای زندگی فرد ایجاد نمی‌کند، یادآوری کرد: این دردها با علائم دیگری همراه نیستند.

وی اظهارداشت: درد ناشی از صفحات رشد ممکن است مدتی همراه فرد نباشد، اما با فعالیت شدید دوباره بازگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha