سلامت نیوز : یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: دلایل عصبی، استرس، بی‌خوابی و کم خوابی عامل اصلی بروز آلوپسی یا ریزش موی منطقه‌ای در افراد است.

دکتر خلیل صداقت پیشه در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: آلوپسی به ریزش قسمتی یا تمامی موهای در نقطه‌ای از بدن اطلاق می‌شود و شایع‌ترین نوع آن ریزش موهای سر بوده ولی در قسمت‌های مختلف بدن نیز می‌تواند ایجاد شود.

وی ادامه داد: عامل اصلی ابتلا به آلوپسی یا ریزش مو، دلایل عصبی، استرس، بی‌خوابی و کم خوابی است و بروز آن به صورت ناگهانی اتفاق می‌افتد.

صداقت پیشه با اشاره به این که شمار زیادی از بزرگسالان و جوانان به میزان قابل توجهی علائمی شبیه به نازک شدن تارهای مو یا ریزش موی کامل را در منطقه رستنگاه مو در بالای پیشانی و یا بالای سر تجربه می‌کنند، گفت: آلوپسی در پسر بچه‌ها و در زنان مسن بیش از سایر گروه‌ها مشاهده می‌شود.

وی در رابطه با نشانه‌های این بیماری عنوان کرد: از جمله تفاوت‌های آلوپسی و سایر عارضه‌های مشابه این است که پوست منطقه‌ای که دچار ریزش شده کاملا سالم است.

صداقت پیشه در رابطه با درمان این بیماری گفت: این عارضه با تجویز داروهای محرک، آمپول‌های کورتون‌دار و گروه‌هایی از داروی‌های موضعی درمان خواهند شد.

وی تشریح کرد: رایج ترین روش درمان، تزریق کورتیزون به قسمت‌های بدون موی پوست است. تزریق باید توسط یک متخصص پوست که از یک سوزن ریز استفاده می‌کند و به صورت ماهی یک‌بار در پوست و اطراف ناحیه بدون مو انجام شود. در این درمان از زیاد شدن ناحیه‌های توخالی جلوگیری می‌کند و اثرات جانبی کمی حاصل می‌شود.

این متخصص زیبایی با بیان این که این عارضه کاملا برگشت پذیر است، اظهار کرد: تمامی افرادی که به این بیماری دچار می‌شوند، مدت کمی پس از شروع درمان، بهبود پیدا می‌کنند و حتی در بسیاری از افراد نیز حتی بدون اقدام به درمان شاهد رویش مجدد موی مناطق آسیب دیده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha