دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 87307
سلامت نیوز : یک فوق تخصص درد با بیان اینکه روش‌های نوین درمان سردردهای میگرنی در کلینیک‌های درد مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: روش درمانی تزریقی ویژه‌ای وجود دارد که از شدت و میزان دفعات حمله میگرنی می‌کاهد.

دکتر پوپک رحیم‌زاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه کنترل درد به کاهش هزینه‌های درمان در کشور می‌انجامد، اظهار کرد: امروز روش‌های کنترل درد بسیار کارآمد هستند و می‌توانند با جلوگیری از مصرف بی‌رویه داروهای مسکن و کاهش اعمال جراحی تهاجمی علاوه بر اینکه هزینه‌های بسیاری را از دوش سیستم‌های بیمه‌ای برمی‌دارند، به افزایش کیفیت زندگی بیماران نیز کمک کنند.

این فوق تخصص درد درباره سردردهای میگرنی و روش‌های درمان آن گفت: روش‌های خاصی برای کنترل سردردهای میگرنی وجود دارد. در صورتی که درد این بیماران از کنترل خارج شده و چندین بار در هفته به سراغشان می‌آید، روش‌های درمانی تزریقی ویژه‌ای در کلینیک‌های درد برای آن‌ها به کار بسته می‌شود که فاصله بین حملات را طولانی‌تر کرده و از شدت درد می‌کاهد.

رحیم‌زاده افزود: به طور کلی برای درمان سردردهای مزمن، روش‌های تازه و موثری وارد شده است که می‌تواند در بهبود وضعیت بیماران به میزان زیادی موثر واقع شود.

وی مصرف بیش از اندازه داروهای مسکن را مشکل‌آفرین دانست و گفت: دردهایی که بیش از شش هفته و بیش از شش ماه به طول می‌انجامند، دردهای مزمنی هستند که باید به صورت جدی آنها را درمان کرد.

این فوق تخصص درد درباره جایگاه متخصصان درد در کشور گفت: این رشته به تدریج جای خود را در بیمارستان‌های کشور باز می‌کند. در تهران کلینیک‌های درد در چندین بیمارستان آموزشی دایر شده‌اند که بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و تهران از جمله آنها هستند. چندین کلینیک‌ خصوصی نیز در زمینه درد فعال هستند.

رحیم‌زاده افزود: نیاز به وجود کلینیک‌های درد هر روز بیشتر احساس می‌شود و گسترش آنها در ردیف دستورالعمل‌های وزارتخانه‌ای قرار گرفته است، به همین خاطر دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیاری درصدد راه‌اندازی این کلینیک‌ها در بیمارستان‌های زیر مجموعه خود هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha