به طور قطع اگر تعرفه ها درست شوند می توان جلوی زیرمیزی و دریافت بیش از حد هزینه را گرفت اما در حال حاضر ابزاری وجود ندارد.اینکه مردم نمی‌توانند از بخش دولتی استفاده کنند رنج‌آور است اما چاره‌ای چیست ؟

معضل زیرمیزی با تعرفه‌های فعلی به این زودی‌ها حل نمی‌شود
سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی گفت:‌ از اینکه مردم از خدمات بیمارستانهای دولتی رضایت ندارند، خوشحال نیستیم ولی بالارفتن هزینه‌های بیماستانهای خصوصی را بالاخره یک نفر باید جبران کند در غیر این صورت معضل زیرمیزی به این زودی ها حل نمی‌شود.

سید محمود طباطبایی در گفت وگو با فارس گفت: از چالش‌های مهم نظام سلامت در بیمارستانهای دولتی و خصوصی عدم تعیین واقعی قیمت تمام شده خدمات است.

وی ادامه داد: اگر غیراخلاقی هایی در بیمارستانها یا در بین جامعه پزشکی می بینیم به دلیل این است که قیمت تمام شده خدمات محاسبه نشده در حالی که دولت موظف است تعرفه های درمانی را اصلاح و این قیمت را محاسبه کند.بنابراین بسته ارائه خدمات سلامت اگر با همکاری سازمانهای تأثیرگذار مانند وزارت بهداشت،وزارت رفاه و سازمان نظام پزشکی به طور صحیح تعیین شود آن وقت قدرت نظارت افزایش می یابد.

مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی تصریح کرد: در این میان بهترین راه برون رفت از وضعیتی که نظام سلامت به آن دچار شده،اصلاح تعرفه،تقویت بیمه‌ها و عقد قرارداد بیمه با بیمارستانهاست.

وی در مورد دریافت قیمتهای نجومی در برخی بیمارستانهای خصوصی گفت: بیمارستانهای خصوصی زیاده خواهی نمی‌کنند بلکه حق خود را می‌خواهند،اگر تمام موارد گفته شده رعایت شود این بخشها(بیمارستانها) هم بیشتر نمی گیرند.

طباطبایی افزود: وقتی هزینه‌ها بالاست باید یکی آن را پرداخت کند از طرفی قیمت تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی در بیمارستانها هم چندبرابر شده و در نتیجه پرداخت از جیب مردم را بیشتر کرده است.

مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی در پاسخ به اینکه در چنین شرایطی شاهد مراجعه بالای مردم به بخش دولتی خواهیم بود و در نتیجه کیفیت خدمات افت می‌کند ادامه داد: وقتی بیمارستانهای خصوصی در چنین شرایطی برای یک خدمت هزینه می کنند چاره ای جز دریافت بیشتر ندارند با این حال باید قیمت تمام شده خدمات نیز در این بیمارستانها محاسبه شود تا بیماران هم بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

وی گفت: به طور قطع اگر تعرفه ها درست شوند می توان جلوی زیرمیزی و دریافت بیش از حد را گرفت اما در حال حاضر ابزارش نیست.اینکه مردم نمی‌توانند از بخش دولتی استفاده کنند رنج‌آور است اما چاره‌ای نیست.

طباطبایی در پاسخ به اینکه آیا می‌توان امیدوار بود که زیرمیزی کاهش یابد گفت: به این زودی ها نمی‌توانیم امیدوار باشیم که از بین برود و چاره‌ای هم نیست باید قیمت تمام شده خدمات محاسبه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha