سلامت نیوز : استان «واسط» عراق واقع در جنوب بغداد در حالی میزبان نخستین همایش تخصصی پزشکی در زمینه جراحی آندوسکوپی است که متخصصان و پزشکان ایرانی در آن حضور فعالی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ پزشکان ایرانی در نخستین همایش بین‌المللی جراحی آندوسکوپی در استان «واسط» عراق، حضور گسترده و فعالی دارند.

این همایش به مدت سه روز و با مشارکت 15 پزشک و پژوهشگر ایرانی و نیز پزشکانی از آمریکا و اروپا از امروز آغاز به کار کرد.

«جبار الیاسری»، مدیر کل اداره بهداشت استان واسط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: هیئت ایرانی به ریاست پرفسور «حسینی» در این همایش حضور گسترده‌ای دارند.

وی افزود: این همایش پزشکی برای کادر پزشکی عراق، فرصتی تاریخی است، تا از آن برای استفاده از تجارب پزشکی ایران بهره ببرد، زیرا تجارب پزشکان ایرانی در زمینه جراحی با استفاده از آندوسکوپی فراتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان است.

الیاسری با اشاره به اینکه پرفسور حسینی در این همایش سخنرانی خواهد کرد، تصریح کرد: پزشکان ایرانی همزمان با برگزاری این همایش، تعدادی از بیماران عراقی مبتلا به بیماری‌های گوارشی و کلیه را با استفاده از آندوسکوپی تحت درمان قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، پرفسور حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد: همایش تخصصی آندوسکوپی در استان واسط عراق، فرصتی برای پزشکان ایرانی است، تا دستاوردهای علمی جدید خود را در این خصوص عرضه کنند.

وی افزود: دست اندرکاران موسسات پزشکی ایران در تلاش هستند، با حضور در کنفرانس‌ها و همایش‌های پزشکی، در جریان پیشرفت‌های علمی جهان قرار بگیرند.

این پزشک ایرانی همچنین از ارائه خدمات پزشکی به عراقی‌ها از طریق انجام 60 عمل جراحی با استفاده از آندوسکوپی، ابراز خرسندی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha