سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: با بهره‌برداری از دو بیمارستان در حال ساخت، 600 تخت به آمار موجود در بیمارستان‌های استان اضافه خواهد شد.

طیب قدیمی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در حال حاضر پنج بیمارستان در شهرستان‌های سقز، بانه، سروآباد، دهگلان و سنندج در حال ساخت که هر کدام پیشرفت قابل‌توجهی دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: بیمارستان‌های سقز، بانه و دهگلان جایگزینی است و تعداد تخت‌های آن ثابت خواهد بود.

به گفته قدیمی، بیمارستان سروآباد و کوثر سنندج حدود 600 تخت دارد که با بهره‌برداری از آنها این رقم به تخت‌های موجود اضافه خواهد شد.

وی آمار تخت‌های فعلی بیمارستان‌های استان را 2 هزار تخت عنوان کرد و گفت: با اضافه شدن آمار فوق‌الذکر، سرانه تخت بیمارستانی استان به میانگین کشوری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان همچنین گفت: در حدود 100 تخت ویژه هم در استان وجود دارد که همه آنها فعال هستند و نیاز بیماران را برآورده می‌کنند.

قدیمی تصریح کرد: برای بیمارستان‌های جدید بالای 100 تخت استان نیز بخش‌های دیالیز به عنوان نیاز درمانی بیماران پیش‌بینی شده است.

وی در پایان گفت: در سفر اخیر معاونین وزیر بهداشت و راه و شهرسازی به استان کردستان و نیز بازدید از بیمارستان‌های در دست احداث پنج شهرستان سقز، بانه، سنندج، سروآباد و دهگلان بر تسریع اتمام این پروژه‌ها تاکید شد و اعتباری نیز برای پیشرفت کار اختصاص یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha