سلامت نیوز : معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از تشکیل کمیته برگزاری مراسم هفته ایدز در این مجموعه خبر داد.

مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: در محل سالن کنفرانس معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان، کمیته درون‌بخشی برگزاری مراسم هفته ایدز با حضور کارشناسان ستادی این معاونت تشکیل شد.

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل این کمیته، برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی لازم در خصوص برگزاری برنامه‌های هفته ایدز بود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از مراسم هفته ایدز در آبادان گفت و افزود: روز جهانی ایدز 10 آذرماه و هفته آن از نهم تا پانزدهم این ماه با شعار«انجام به موقع آزمایش ایدز تشخیص زودتر، درمان موثرتر» است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایدز فقط یک بیماری نیست، موضوع ایدز یک بحث فراتر از بیماری است که مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی جوامع را شامل می‌شود.

جعفری با اشاره به ابعاد فراگیر جهانی این بیماری، تصریح کرد: ایدز باعث شده بسیاری از کشورهای جهان از نظر پیشرفت اقتصادی دچار مشکل شوند.

وی همچنین عنوان کرد: الگوی انتقال ایدز که در گذشته در یک گروه از معتادان به دلیل تزریق بیشتر بود در حال حاضر تغییر کرده و سن شیوع آن نیز پائین‌تر آمده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن اعلام این موضوع که موارد ابتلا افراد به ایدز به دلایل ناشناخته خیلی کم بود ولی در حال حاضر بیشتر موارد مربوط به علل ناشناخته است، گفت: اقدامات انجام شده در کشورهای دیگر باعث شده که این بیماری سیر صعودی نداشته است ولی در ایران به دلیل وجود معتادان تزریقی موارد بالا بوده و امیدواریم با انجام آموزش‌های مناسب بتوانیم درصد ابتلا به ایدز را کاهش داده و از سیر صعودی آن جلوگیری کنیم.

وی در پایان با اشاره به آمار بیماران مبتلا به ایدز در آبادان، گفت: در میان مبتلایان به ایدز در آبادان، 92 درصد آنها مرد و در زنان نیز هشت درصد بوده که 41 درصد از این افراد در سال 91 شناسایی شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha