رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به افزایش ظرفیت پزشکی در سال جاری هشدار داد و گفت: افزایش ظرفیت پزشکی بیش ازحد پذیرش باعث شده است تا در سال های اخیر معضل بیکاری پزشکان تشدید شود.

افزایش بیش ازحد پذیرش دانشجوی پزشکی،معضل بیکاری پزشکان را تشدید کرده است
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، دکتر شهاب الدین صدر در هفتمین همایش علمی کاربردی پزشکان عمومی سراسر کشور با تاکید بر این که بر اساس نظر کارشناسان، مقوله ظرفیت دانشجویان پزشکی باید با حساسیت ویژه‌ای دنبال شود، افزود: هرگونه افزایش ظرفیت پزشکی باید با دلایل محکم انجام شود و هر دو جنبه کیفیت و کمیت را در این عرصه مدنظر قرار دهد.
وی با بیان این که در سال‌های اخیر بسیاری از پزشکان بدون شغل مناسب به سر می‌برند، علت این مشکل را افزایش ظرفیت بیش از حد پذیرش دانشجویان در رشته پزشکی طی سالهای گذشته دانست و گفت: باید مسوولان توجه داشته باشند که افزایش ظرفیت رشته پزشکی این مشکل را تشدید نکند.
صدر در این زمینه به قانون مصوبه مجلس اشاره و اظهار کرد: بر این اساس افزایش ظرفیت رشته پزشکی باید با توجه به نیاز کشور و امکانات دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین با اولویت مناطق محروم صورت گیرد.
رییس سازمان نظام پزشکی از سوی دیگر به تحولات اخیر جامعه پزشکی سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: باید روش‌های آموزش پزشکی، محتوای دروس و اهداف این آموزش‌ها مورد بازنگری قرار گیرد.
صدر با بیان این که در سالهای اخیر با پیشرفت علم و ظهور ابزار و روشهای جدید، تحولات عظیمی در عرصه پزشکی رخ داده است، خاطرنشان کرد: از این رو محتوای آموزش پزشکی در کشور نیازمند بازنگری جدی است.
رییس سازمان نظام پزشکی به لزوم توجه به سلامت به عنوان یکی از اولویت‌های سیاست گذاری در کشور اشاره کرد و گفت: ‌باید به سلامت به عنوان موضوعی فرابخشی و در اولویت نسبت به سایر مسائل جامعه توجه شود.
وی همچنین به لزوم فعالیت تمام بخش‌های تصمیم گیرنده در کشور برای ارتقای سطح سلامت جامعه اشاره کرد و گفت: تامین سلامت مردم تنها برعهده وزارت بهداشت نیست چرا که در صورت عدم هماهنگی سایر بخشها، تلاشهای وزارت بهداشت نیز به نتیجه نمی‌رسد.
صدر از سوی دیگر به لزوم تخصیص اعتبارات کافی به حوزه سلامت اشاره کرد و یادآور شد:‌ اکنون اعتبارات بخش حوزه سلامت پاسخگوی نیازهای کشور نیست؛ چرا که در حال حاضر مشکلاتی را در حوزه سلامت داریم که در صورت عدم تخصیص اعتبارات کافی، این مشکلات در آینده شدیدتر می‌شود.
وی بر این اساس خواستار اقدامی انقلابی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی به منظور تامین اعتبارات کافی در بخش سلامت شد.
رییس سازمان نظام پزشکی گفت: باید اعتبارات دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های دولتی تا اندازه‌ای باشد که مردم در مراجعه به این مراکز بدون داشتن هرگونه مشکلی بهترین خدمات درمانی را دریافت کنند.
وی، همچنین در مورد مشکلات طرح ترافیک و سهمیه بنزین پزشکان نوید داد که با مذاکرات انجام شده این مشکلات به زودی حل می‌شود.
رییس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه باید تعرفه‌های اعلام شده از سوی سازمان نظام پزشکی در بخش خصوصی از سوی تمام مراکز خصوصی رعایت شود، گفت: تعداد انگشت شماری از پزشکان سقف اعلام شده تعرفه‌ها را رعایت نمی‌کنند که باید به این افراد تذکر داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha