سلامت نیوز : مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: 76 درصد از ورودی‌های بیماری کلیوی ناشی از ابتلا به بیماری‌هایی مانند فشار خون و دیابت است.

محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نقش بیماری‌های دیگر در بروز مشکلات کلیوی اظهار داشت: 48 درصد ورودی‌های این بیماری ناشی از بیماری دیابت است.

وی دلیل ورود 28 درصد از بیماران کلیوی را ابتلای آنها به بیماری فشار خون اعلام کرد و افزود: بقیه بیماران هم با ابتلا به سایر بیماری‌ها به جمع بیماران کلیوی اضافه می‌شوند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به احداث ساختمان آموزشی در زنجان توسط این انجمن اضافه کرد: این ساختمان با اهداف ارائه آموزش‌های مورد نیاز به بیماران ساخته می‌شود.

این فعال اجتماعی از پیشرفت 50 درصدی ساختمان در حال احداث توسط انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خبر داد و گفت: این ساختمان محلی برای انجام امور تحقیقاتی هم محسوب می‌شود.

طهماسبی تصریح کرد: ساختمان در دست احداث توسط انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در نوع خود نخستین محسوب می‌شود که با هدف آگاهی‌بخشی احداث می‌شود.

وی اطلاع‌رسانی به مردم را از ضروریات پیشگیری از بیماری‌هایی مانند کلیه اعلام کرد و افزود: اطلاع‌رسانی در این مورد می‌تواند به پیشگیری از این بیماری کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha