سلامت نیوز : یک دندانپزشک گفت: مصرف افراطی خمیردندان‌ها اگر همراه با محکم مسواک زدن هم باشد موجب سایش و تغییر رنگ برگشت‌ناپذیر دندان‌ها می‌شود.

مصطفی فاطمی در گفت‌‌وگو با فارس، درباره انتخاب خمیردندان مناسب اظهار داشت: هر خمیردندانی که استاندارد باشد و تأییدیه وزارت بهداشت را داشته باشد توانایی تمیز کردن دندان در محدوده مطلوب را دارد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی ادامه داد: تفاوت کمی بین خمیردندان‌های موجود در بازار وجود دارد اما برخی از انواع تجاری خمیردندان با افزودن مواد سفید کننده یا ساینده در محدوده استاندارد در خصوص توانایی خود برای سفیدکنندگی تبلیغ می‌کنند.

فاطمی افزود: نکته مهم در این خصوص، مصرف خمیردندان‌ها با توجه به دستورات تولید کننده است چرا که مصرف افراطی این خمیردندان‌ها اگر همراه با محکم مسواک زدن هم باشد موجب سایش و تغییر رنگ برگشت‌ناپذیر طوق دندان‌ها می‌شود.

این دندانپزشک ادامه داد: این فرآیند در ادامه می‌تواند موجب تحلیل لثه، حساسیت و درد دندان‌ها شود.

فاطمی تصریح کرد: مصرف بیش از اندازه این نوع خمیردندان‌ها موجب شفاف‌تر شدن دندان نمی‌شود.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: رعایت بهداشت، حذف جرم و پلاک، ترمیم پوسیدگی و پر کردنی‌های نامناسب مشکلات مربوط به تغییر رنگ دندان‌ها را مرتفع می‌سازد که بیشتر از این مستلزم درمان‌های تهاجمی‌تر و بعضاً عوارض جانبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha