دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
سلامت نیوز : موضوع جدایی و طلاق پدیده دردناکی است که در تمام جوامع و بین همه مردم عمل ناخوشایندی است و همه جوامع سعی در کاهش آمار آن دارند. در جامعه اسلامی ما هم ناخوشایندی این عمل بیشتر است چرا که اعتقاد داریم طلاق بدترین کار حلال است و همواره از وقوع آن واهمه داریم؛ اما همه این موارد نه‌تنها مانع وقوع این پدیده نشده است بلکه منحنی آن در حال حاضر سیر صعودی پیدا کرده و مرتب در رسانه‌ها شاهد اخباری درباره افزایش آمار طلاق هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه وطن امروز ؛ واکاوی چنین آمار و اطلاعاتی نشانگر این موضوع است که مسائل اجتماعی دیگری در جامعه بارز شده است که خانواده را به جدایی و از هم پاشیدن وادار می‌کند. وجود دو هزار زندانی مهریه در زندان‌های کشور معلول بی‌توجهی و غفلت‌های بی‌شمار ما در مسائل بنیادی خانواده است. همواره در جامعه و بین مدیران شعار ازدواج سلامت مطرح است اما در عمل و در اجرا برنامه‌هایمان مبتنی بر این شعار نیست. در شرایط فعلی جامعه ما وزارت ورزش و جوانان باید اولویت کاری خود را بحث ازدواج جوانان قرار دهد و در کنار این قضیه ورزش را دنبال کند و همواره آمادگی پاسخگویی به این پرسش را داشته باشد که برای فراهم ساختن شرایط ازدواج برای فرزندانمان چه کرده‌ایم؟

2 هزار زندانی مهریه معلول وجود اشکال در سیاست‌گذاری‌هاست و نشان‌دهنده آن است که خیلی به بنیان خانواده توجه نداشته‌ایم و باید از این پس بنیان خانواده را جدی بگیریم. 2هزار زندانی مهریه را باید 2هزار خانواده از هم پاشیده در نظر گرفت و این به معنای هشدار است و این توقع را به وجود می‌آورد که مدیران به کار کارشناسی اهمیت بیشتری دهند و به مسائل بنیادی توجه داشته باشند تا شاهد چنین معلولی نباشیم.

یک از دلایل افزایش مهریه وجود ناامنی است به این معنی که خانواده‌ها به دلیل نداشتن شناخت کافی ضمانت مالی را برای دخترشان در نظر می‌گیرند که چندان هم جایگاه ندارد و چه بسا در مواردی به زندان ختم می‌شود در صورتی که اگر راه‌های شناخت و ارزیابی فرآیند ازدواج درست طی شود و دختر و پسر بتوانند یک اطمینان نسبی به یکدیگر بدهند، نیاز به ضمانت مالی کمتر احساس می‌شود. باید از قبل از زمان ازدواج دختران و پسران ما آموزش ببینند تا به قدرت شناخت دست پیدا کنند و پایه‌های زندگی خود را بر پایه فرهنگ استوار کنند و نه ضمانت‌های مادی تا شاید بتوان بنیان خانواده را استحکام بخشید.

مساله دیگر مساله توانمند‌سازی است که باید برای اشتغال پسران صورت گیرد تا با فراهم ساختن ثبات مالی شرایط تشکیل و حفظ خانواده برای جوانان فراهم‌ آید چرا که اشتغال یکی از مشکلات بشدت آسیب‌زای خانواده است. با توجه به شرایط فعلی جامعه این نیاز احساس می‌شود که این جریان باید از حالت گزارش خارج شده و به یک برنامه عملی و مدون تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha