دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 87358
سلامت نیوز :  امروز برای بیشتر ما و شاید همه ما امری عادی است که مادران جوان شاغل فرزندان خردسال خود را به مهدهای کودک یا خویشان نزدیک خود بسپارند و ساعات قابل توجهی را در طول روز از آن ها دور باشند. تلاش یک بانو برای حضور در اجتماع و کمک به بهبود وضعیت معیشتی زندگی مشترک قابل تقدیر است اما مسئله ای که به نظر می رسد در جامعه رو به افزایش است، ترک کردن کودک به منظور انجام امور غیرضروری یا دست کم برای موضوعاتی است که دارای اولویت های بالا نیست، مثل گردش و تفریح با دوستان، خریدهای طولانی و مواردی از این قبیل.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ این که مادران این کودکان نیاز به این فعالیت ها دارند، اصلا انکار نمی شود، اما به نظر می رسد پذیرفتن ضرورت های این مسئولیت بزرگ باعث می شود تا به درک درستی از رابطه مادر و فرزند کمک کند، به خصوص مطالعه روی مسائل تربیتی فرزندان نقش بی بدیلی در شکل گیری شخصیت فرزندان دارد تا برخی مادران از کنار رابطه خود با فرزندان خردسال و نوجوانشان به راحتی عبور نکنند.

فراموش نکنیم بار مسئولیت تربیت یک انسان روی دوش پدر و مادر است و چه بسا راه سعادت یا شقاوت او را با همین نوع رابطه ها تعیین می کنیم. نوع رابطه مادر و فرزند و پدر و فرزند تعیین کننده بسیاری از الگوهای ارتباطی فرزند در سال های جوانی و بزرگسالی او با دیگران خواهد بود. می پذیریم که زندگی های امروزی تحت تأثیر الگوهای مدرن است اما می توان با برنامه ریزی درست و به موقع، مطالعه بیشتر و با شناخت خود، همسر و تعیین اهداف واقعی مادی و معنوی زندگی هم فردی موفق بود و هم والدی شایسته.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha