سلامت نیوز : رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: تعدادی معدود و انگشت شمار از مدیران میانی و رده پایین در حد رئیس بیمارستان یک سری کارهای سیاسی را در حوزه سلامت آغاز کرده‌اند.

"محمد رئیس‌زاده" در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه نسبت به این مسئله به مسولان حوزه سلامت هشدار می‌دهم، گفت: دوستانمان در رده‌های بالای مدیریتی که خودشان افراد معتدل و منطقی هستند و حتماً اعتقاد دارند که وظیفه‌شان ارائه خدمت است باید این دسته از افراد را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر این مدیریت صورت نگیرد چالشی در حوزه سلامت ایجاد خواهد شد، افزود: نتیجه این چالش، بی‌خبر شدن از مشکلات مردم و کند شدن ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است.

رئیس‌زاده خاطر نشان کرد: وظیفه نهاد بهداشتی و درمانی ارائه خدمات و نه کار سیاسی است، از همین رو افرادی که می‌خواهند کار سیاسی انجام دهند بروند در قالب تشکل‌ها این کار را انجام دهند.

وی به پر چالش بودن وضعیت بیمارستان‌های کشور اشاره کرد و افزود: حالا فرض کنید مدیر بیمارستانی یک بیانیهٔ سیاسی بنویسد در موضوعی که اکنون چالش نظام است و بعد یکی دیگر هم موضع گیری در قبال او انجام دهد. بعد می‌بینیم که ذهن رئیس بیمارستان درگیر می‌شود و از کار بیمارستان می‌ماند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: شما به رغم استحقاقی که بوده رئیس بیمارستان شده‌اید ماهم قبول می‌کنیم اما قرار نیست که با اغماض نظام رئیس بیمارستان و معاونی بیاید شمشیر بکشد و بیانیهٔ سیاسی بنویسد و طلبکار هم بشود. این کار بسیار بد و غیرعاقلانه‌ای است.

رئیس‌زاده افزود: فردی که سابقهٔ خیلی خوبی ندارد حالا مسئول جایی شده است و نظام هم از سابقه او چشم پوشی کرده است. اما حالا این فرد باید کارش را انجام دهد نه اینکه بیانیه بنویسد آن هم بیانیه‌ای که مشکل‌دار و معنی دار است.

وی با اشاره به اینکه من نمی‌خواهم به این موضوع ورود پیدا کنم زیرا چیز ارزشمندی نیست، افزود: مسئولان حوزه سلامت باید بدانند که اگر این پدیده را مدیریت نکنند نتیجه‌اش به ضرر مردم است و گرنه ما آدم آن کارزار هستیم و اصلا ورود به آنجا را صلاح نمی‌دانیم چرا که کار مردم می‌ماند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور خاطر نشان کرد: توصیه ما به مسئولان حوزه سلامت این است که مدیران رده پایین خود را مدیریت کند.

رئیس‌زاده با تاکید بر اینکه باید در یک فضای معتدل و منطقی به مردم خدمات ارائه دهیم تا درد آن‌ها را کم کنیم، افزود: وقتی برخی به این عرصه ورود کنند هم توان خودشان و هم توان ما را می‌گیرند و هیچ فایده‌ای هم برای کسی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha