سلامت نیوز :  دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: یکی از راه‌های مبارزه با شوره سر استفاده از روغن های گیاهی مثل" روغن گل سرخ "و "لعای گل ختمی" است.

لیلا شیر بیگی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: "شوره سر یا ابریه" پوسته‌های ظریف و کوچکی است که در سطح پوست سر ایجاد می‌شوند که این پوسته‌ها در مراحل ابتدایی بی آزارند ولی می‌توانند پیشرفت کرده و نواحی عمقی تر پوست را درگیر کنند و حتی باعث از بین رفتن پیاز مو شوند و در نتیجه رویش مو را نیز مختل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه علت ایجاد بیماری شوره سر بسیار مختلف است، گفت: مثلاً خشک شدن پوست سر یکی از عوامل ایجاد شوره سر است، اما بسیاری از افرادی که پوست چربی دارند نیز از شوره آزار می‌بینند.

شوره سر رویش مو را مختل می کند

دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: یکی از راه‌های مبارزه با شوره سر به خصوص در مواردی که خشکی آزار دهنده ای کف سر وجود دارد، استفاده از روغن‌های گیاهی مثل" روغن گل سرخ "است.

شیربیگی اضافه کرد: نحوه استفاده از روغن گل سرخ برای رفع شوره سر اهمیت دارد و می‌توان 15 قطره از روغن مورد نظر را در نواحی مبتلا ریخته و کمی آن را با نوک انگشتان ماساژ داده شود که این روغن باید حداقل 4 ساعت کف سر بماند و بهترین کار این است که روغن مالی به کف 5 ساعت قبل از حمام رفتن انجام شود و بهتر است که این کار را دو بار در هفته تکرار شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: یکی دیگر از راه‌های مبارزه با شوره سر به خصوص در مواردی که چربی پوست سر غالب باشد، استفاده از گیاهان لعاب دار مانند "گل خطمی" است.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان گل خطمی را در آسیاب پودر کرده و یک تا دو قاشق غذاخوری از پودر  آن را در یک لیوان ریخته و روی ان آب ولرم  تا نصف لیوان  ریخته و مخلوط مورد نظر را به مدت 4 الی5 ساعت در آفتاب قرار دهند سپس آن را صاف کرده و لعاب ایجاد شده از آن را یک ساعت قبل از حمام کف سر مالیده البته بهتر است، این کار را سه بار در هفته تکرار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha