سلامت نیوز : رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درخصوص بیمه زنان خانه دار گفت: مانعی برای اجرایی شدن بیمه زنان خانه دار وجود ندارد.

فاطمه رهبر در گفت و گو با پانا، در خصوص بیمه زنان خانه ‌دار اظهار داشت: اجرایی کردن بیمه زنان خانه ‌دار هم ‌اکنون در دستور کار فراکسیون زنان قرار دارد که این موضوع به عنوان قانون باید اجرا شود و فراکسیون زنان نیز با برگزاری جلسات متعدد پیگیر اجرایی شدن آن است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تأکید مجدد بر اجرای بیمه زنان خانه دار تصریح کرد: رعایت حقوق زنان در کشور مهم ترین اولویتی است که پیگیری های فراکسیون زنان در این محور انجام می شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیمه زنان خانه دار تکلیف دولت است و دولت مکلف است که زنان خانه دار را بیمه کند.
رهبر ادامه داد: در بودجه سال 92 موضوع بیمه زنان خانه دار دیده شده است که برای حدود یک میلیون زن خانه ‌دار با اولویت سرپرست خانوار سالانه 200 هزار نفر بیمه شوند ضمن اینکه برای اجرای این طرح هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات در نظر گرفته شد.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: اگر این قانون امسال اجرایی شود هر سال می‌ توان در قانون بودجه این مقدار را لحاظ کرد تا در مدت 5 سال به تعداد مورد نظر برسیم.
وی همچنین یادآور شد: جلسه ای نیز با مسئولان سازمان تامین اجتماعی برگزار شد که رئیس سازمان تامین اجتماعی قول داد تا موانع اجرایی شدن این قانون را مرتفع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha