سلامت نیوز : میزان کافی ویتامین «B12» برای زندگی سالم ضروری است. با این حال مقدار زیاد این ویتامین موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان‌های خاص می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ براساس تحقیقات جدید میزان بیش از حد طبیعی ویتامین «B12» ممکن است نشان دهد بیمار در معرض خطر ابتلا به سرطان‌های خاص قرار دارد.

محقق این تحقیق یوهان آرنت کارشناس گروه اپیدمولوژی بالینی و گروه بیوشیمی بالینی بیمارستان آرهوس در دانمارک و همکاران وی ثبت موارد پزشکی دانمارک را مورد بررسی قرار دادند. آنان 333 هزار و667 بیمار غیرسرطانی را مورد آزمایش CBL قرار دادند.

بیمارانی که قبل از اندازه‌گیری پلاسما به سرطان مبتلا شده بودند و آنانی که تحت درمان CBL قرار داشتند شامل این تحقیق نبودند.

این تحقیق ارتباط میزان بیشتر CBL و خطر کلی سرطان را مورد بررسی قرار دادند. محققان اظهار کردند: این مورد بخصوص برای بیماران در طول یکسال اندازه گیری میزان CBL صحیح بود.

این نتایج نشان داد خطر ابتلا به سرطان‌های خون در افراد سیگاری پس از 5 سال سنجش همچنان بالا باقی مانده بود.

محققان اعلام کردند: میزان بالای CBL احتمالا به دلیل مصرف غذاها و مکمل‌های حاوی ویتامین «B12» و افزایش آن در خون نیست و میزان بالای آن ممکن است به دلیل برخی فرایندهای بدخیم ناشناخته باشد.

نتایج این تحقیق در نشریه موسسه ملی سرطان دانمارک منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha