سلامت نیوز : برای اغلب مردم دوره بازنشستگی زمان آسوده خاطر بودن و بی‌خیالی است هرچند برای بازنشستگان مبتلا به بیماری‌های خطرناکی چون ایدز معمولا این تصور وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ مراجعه مکرر به پزشک، دوره‌های درمانی فشرده و تهدید همیشگی مرگ، تصور آرام گرفتن در دوران بازنشستگی را برهم می‌زند اما با این حال پزشکان معتقدند که با شناخت بهتر این ویروس و درک اهمیت درمان ایدز، سالمندان مبتلا به این بیماری می‌توانند دوره‌ای سالم‌تر و پرثمرتری را تجربه کنند.

«سازمان مرجع اطلاعات جمعیت» تخمین زده که هفت درصد افراد آلوده به HIV‌ در سن بازنشستگی هستند. علاوه بر این، تقریبا یک سوم افرادی که به این بیماری مبتلا هستند بیش از 50 سال سن دارند.

بزرگسالان مبتلا به ایدز ممکن است امید به زندگی طولانی نداشته باشند و در نتیجه برای دوران بازنشستگی خود برنامه‌ریزی نخواهند داشت.

همچنین بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد بزرگسالان آلوده به HIV‌ در انگلیس تقریبا نرخ امید به زندگی معمولی دارند که این میزان در آمریکا نیز مشابه است. برخی از مطالعات حاکی از آن است که با گسترش شیوه‌های مختلف درمان ایدز، میانگین نرخ امید به زندگی در میان مبتلایان به این ویروس افزایش یابد.

دپارتمان سلامت و خدمات انسانی آمریکا تاکید کرد که مدت عمر مبتلایان به این ویروس به نوع و کارایی شیوه‌های درمانی بستگی دارد. برخی از افراد به داروهای HIV مقاومت پیدا می‌کنند اما برخی می‌توانند بیماری خود را در دوران بازنشستگی به خوبی تحت کنترل داشته باشند و در نتیجه این دوره را با آسودگی بیشتر و دردسر کمتر سپری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha