سلامت نیوز : محققان توصیه می‌کنند: افراد مبتلا به دیابت نوع 2، بهتر است به انجام تمرینات حرفه‌ای تناسب اندام، روی آورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ امی Huebschmann محقق دانشگاه پزشکی کلرادو می‌گوید: بر اساس نتایج تحقیقات، افرادی که دارای علائم دیابت نوع 2 هستند به طور قابل توجهی زودتر از کسانی که این را بیماری ندارند، دچار پیری در سیستم قلبی و عروقی می‌شوند. خوشبختانه، ورزش می‌تواند کمک کند تا این پیری زودرس در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 به میزان افراد سالمی که دیابت ندارند، برسد.

محققان می‌گویند: ورزش موجب کاهش اثرات زودرس پیری قلب و عروق در بیماران دیابتی نوع 2 می‌شود.

به گفته این محقق، در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، سطح آمادگی جسمانی، حدود 20 درصد کمتر از بزرگسالان سالم است. به عبارت دیگر، دیابت باعث کاهش توان جسمی در سطح تناسب اندام فرد در هر مرحله از زندگی می شود.

به گفته این محقق، این بیماری نه تنها ورزش بلکه فعالیت‌های روزمره زندگی از قبیل قدم زدن ساده را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مشکل‌تر می سازد.

خبر امیدوار کننده این است که تمرین ورزشی می‌تواند این اثرات پیری زودرس را کاهش دهد.

یافته‌ها نشان می‌دهد که پس از 12 تا 20 هفته ورزش منظم، تناسب اندام در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می‌تواند به میزان 40 درصد بهبود بخشد.

بر اساس این پژوهش، افراد مبتلا به دیابت نوع 2، بهتر است ورزش را به عنوان راهکاری برای دریافت نتایج بهتر ادامه دهند و به انجام تمرینات حرفه‌ای تناسب اندام، روی آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha