سلامت نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر گفت: ۸ هزار بسته غذایی شامل اقلام ضروری غذایی و آب آشامیدنی توسط جمعیت هلال احمر ایران در فیلیپین بین طوفان‌زدگان این کشور توزیع شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حدود 19 روز پیش یعنی از تاریخ 6 تا 9 نوامبر طوفانی با سرعت 250 کیلومتر در ساعت ایالت مرکزی و جنوبی کشور فیلیپین را در برگرفت تا حدی که بیشتر راه‌های مواصلاتی، مزارع، جنگل و رودخانه‌های این کشور از بین رفتند.

در پی این طوفان سیل نیز بخش‌های زیادی از این کشور را در خود فرو برد تا حدی که5 میلیون نفر از مردم فیلیپین از این طوفان آسیب دیده و آواره شدند.

محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر ایران به عنوان نماینده یکی از کشورهایی که برای امداد‌رسانی عازم فیلیپین شده است در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس به خدماتی که هلال احمر ایران در این کشور ارائه کرده اشاره کرد.

وی گفت: پس از این طوفان 4 هزار و 500 نفر کشته و 1700 نفر زخمی شدند. پس از وقوع طوفان به عنوان نماینده هلال‌احمر ایران به همراه تیمی عازم این کشور شدیم و با هماهنگی صلیب‌سرخ فیلیپین از مجموع شهرهای آسیب‌ دیده امداد‌رسانی و توزیع مواد غذایی شهرهای روحاس، کادیلا، هورموک و پاکلوبان بر عهده جمعیت هلال‌احمر ایران گذاشته شد.

وی افزود: از آنجایی که فاصله این کشور تا ایران بسیار دور بوده و تقریبا 13 ساعت پروازی است حمل و نقل بسته‌های غذایی و اقلام امدادی به صرفه نبوده و سعی کردیم تا برای کمک به مردم منطقه اقلام مورد نیاز را از همین کشور خریداری و توزیع کنیم.

از طرفی بیشترین نیاز مردم این کشور مواد غذایی ضروری است که به گفته مظفر برای هر منطقه دو هزار بسته غذایی شامل آب، کنسرو، برنج و اقلام ضروری غذایی به وزن 7 کیلوگرم تهیه شده که با کمک دانشجویان ایرانی مقیم در فیلیپین و دانشجویانی که در دانشگاه مصطفی العالمیه مشغول به تحصیل هستند بسته‌ها را آماده و بین مردم توزیع کرده‌‌ایم.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشورمان گفت: بسیاری از مردم فیلیپین از حضور هلال‌احمر ایران در این کشور با وجود فاصله زیاد اظهار تعجب و خوشحالی می‌کند.

وی به هموطنان توصیه کرد: در صورت تمایل به کمک برای طوفان‌زدگان هایان در فیلیپین کمک‌های نقدی خود را به حساب شماره 99999 جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران واریز نمایند تا اقلام غذایی خریداری و در اختیار مردم این کشور قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha