سلامت نیوز : یک روانپزشک با اشاره به شیوع اختلال دو قطبی (افسردگی- شیدایی) در حدود یک درصد جامعه، ولخرجی را ویژگی این افراد عنوان کرد.

افشین یداللهی در گفت‌وگو با فارس گفت: اختلال دو قطبی (افسردگی- شیدایی)، نوعی اختلال روان‌پریشی است که با دوره‌هایی از افسردگی و شیدایی همراه است. این اختلال در یک درصد جمعیت جامعه وجود دارد.

یداللهی تصریح کرد: افراد مبتلا به اختلال دو قطبی در فاز افسردگی، بی‌انگیزگی، افت انرژی، خلق پایین و بی‌علاقگی نسبت به افراد و چیزهایی که قبلاً نسبت به ‌آن‌ها علاقه‌مند بوده‌اند را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: افراد مبتلا، در فاز شیدایی بسیار پرانرژی، کم خواب، پرحرف و تحریک‌پذیر هستند و اعتماد به نفس کاذب بالایی دارند.

این متخصص بهداشت روانی، ولخرجی را یکی از ویژگی‌های افراد مبتلا به اختلال دو قطبی که در فاز شیدایی قرار دارند، عنوان و افزود: ممکن است افراد مبتلا به این اختلال که در فاز شیدایی قرار دارند، ماه‌ها در نوبت گرفتن وامی باشند و پس از گرفتن آن، ظرف 2 روز تمام پول‌هایشان را خرج کنند.

وی اظهار داشت: این افراد بعد از گذراندن فاز شیدایی تازه متوجه می‌شوند که تمام پول‌هایشان را خرج کرده‌اند و حالا باید بازپرداخت وامی را بدهند که پول آن را صرف کارها و افراد دیگری کرده‌اند.

این روانپزشک با اشاره به تشخیص این اختلال گفت: تشخیص اختلال دو قطبی توسط افراد خانواده و عادی جامعه امکانپذیر نیست و متخصصان بهداشت روانی می‌توانند این اختلال را تشخیص دهند.

وی گفت: گرفتن شرح حال و معاینه وضعیت روانی به طور دقیق می‌تواند گام مؤثر در تشخیص اختلال باشد.

یداللهی افزود: داروهای تثبیت کننده خلق، مؤثرترین شیوه درمان مبتلایان به اختلال دو قطبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زینب IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    1 1
    سلام همسرم دوقطبی شدیده زندگی کردن باهمچین آدمی خیلی سخته ولی درماه یک روزخوبه ۲۹روزبده اون ۲۹روزبدیشوبه یک روزخوبیش میبخشم ولی خسته شدم بچه هامم ناخواسته دوقطبی شدن الگوگرفتن نگرانم لطفاراهنماییم کنید