سلامت نیوز : رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: هیچ گاه مبنای بودجه ریزی برای توسعه شاخص‌های سلامت اجتماعی و خانواده محور نبوده و همیشه ساختمان سازی بر انسان سازی ترجیح داده شده بود که امیدواریم بودجه 93 انسان محور و خانواده مبنا باشد.

سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پیش نویس لایحه بودجه در هیئت دولت در حال بررسی قرار دارد که در این زمینه باید به نکاتی توجه شود.

 وی افزود: دکتر روحانی در برنامه‌هایی که در مناظره‌ها و بویژه مناظره دوم با محوریت موضوعات فرهنگی و اجتماعی در کنار سایر رقبای انتخاباتی اعلام کرده بود توجه جدی به حوزه اجتماعی از جمله آسیب‌های اجتماعی بود و حتی در زمان تنفیذ حکم ریاست جمهوری نیز به دو دغدغه اصلی خود مبنی بر معیشت مردم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید و تصریح کرد.

موسوی چلک افزود: این شعارها و توجه به موضوعات اجتماعی از قبیل آسیب‌های اجتماعی، سرمایه اجتماعی، نشاط اجتماعی، خانواده‌ها را امیدوار کرده است که در سال آینده در بودجه 93 به این موضوعات توجه بیشتری می شود.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران بیان داشت:انتظارمی‌رود که برای نخستین بار هم که شده بودجه 93 که همان برنامه یکساله است با محوریت انسان سالم در ابعاد مختلف زیستی، روانی و اجتماعی باشد.این بودجه «میزان  عیار توجه دولت به آسیب‌های اجتماعی و امور اجتماعی» را مشخص خواهد کرد.

موسوی چلک گفت: هیچ گاه مبنای بودجه ریزی و برنامه ریزی ایران برای توسعه شاخص‌های سلامت اجتماعی و انسان محور و خانواده محور نبوده و همیشه ساختمان سازی بر انسان سازی ترجیح داده شده بود.لذا امیدواریم که در بودجه سال 93که نخستین لایحه پیشنهادی بودجه دولت یازدهم هست شعار های دولت هم در بودجه تجلی عملی پیدا کند.

وی اضافه کرد:فراموش نکنیم که انسان در گیر مشکلات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی هیچ گاه نمی‌تواند منبعی برای توسعه کشور باشد و هیچ توسعه اقتصادی بدون توسعه اجتماعی و فرهنگی، توسعه نبوده و استمرار نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha