سلامت نیوز : معاون کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر می‌گوید: ۱۶ اردوگاه برای اسکان ۸۵۰۰ زلزله‌زده کرمانشاهی در سه شهرستان استان کرمانشاه برپا شده است.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین اقدامات جمعیت هلال‌احمر برای ارائه خدمات امدادی به زلزله‌زدگان در استان کرمانشاه گفت: از روز جمعه اول آذر که شهرهای قصر شیرین، گیلان غرب و سرپل ذهاب در استان کرمانشاه لرزید تاکنون 50 تیم عملیاتی و 250 تیم امدادگر برای ارائه خدمات امدادی به مردم در این شهرها مستقر شدند.

وی ادامه داد: تا این لحظه 16 اردوگاه با ظرفیت 2 هزار دستگاه چادر برای اسکان حدود 8500 نفر در شهرهای قصر شیرین، گیلان غرب و سرپل ذهاب برپا شده است.

به گفته این مسئول در سازمان امداد و نجات هلال‌احمر تا این لحظه 2 هزار تخته پتو و 10 هزار بسته غذایی و کنسرو بین مردم منطقه توزیع شده است.

مرادی‌پور در مورد خسارات احتمالی ناشی از زلزله گفت: از آنجایی که طی سه روز اخیر تاکنون 197 بار این مناطق لرزیده است رعب و وحشتی در دل مردم ایجاد شده که حاضر نیستند در خانه‌های خود حضور داشته باشند و تنها ترک خوردگی دیوار منازل گزارش شده است.

شهرهای قصر شیرین، گیلان غرب و سرپل ذهاب در استان کرمانشاه از ساعت 10:20 دقیقه روز جمعه اول آذر تاکنون 197 بار لرزیده که بزرگی هر زمین لرزه بین 4 تا 5.7 ریشتر در شب گذشته بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha