سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر از امضای تفاهمنامه میان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دانشگاه دویسبورگ اسن آلمان با محوریت مدیریت منابع آبی کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ غلامرضا حیدری عصر امروز در حاشیه همایش منابع آب و توسعه پایدار در بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های منابع آب در بوشهر، اظهار داشت: این تفاهمنامه زمینه‌ای برای ادامه فعالیت‌ها و تبادل دانش در موضوعات مرتبط با آب خواهد بود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در زمینه ارتباط گام‌های مؤثر دیگری هم برداشته و یکی از این برنامه‌ها کارگاه منابع آب و توسعه پایدار از منظر اجتماعی و فرهنگی است و در این کارگاه از نظرات متخصصان چند کشور هم بهره بردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر افزود: در کارگاه مذکور که امروز برگزار شده است، متخصصانی از کشورهای آلمان، مصر و اندونزی در کنار متخصصان ایرانی حضور دارند و دانشگاه اسن آلمان نیز همکاری خوبی در برگزاری این کارگاه داشت.

حیدری بیان داشت: مروری بر مدیریت منابع آب از نظر تکنیکی، برنامه‌ریزی، مدیریت مصرف از نظر فرهنگی و اجتماعی و ارائه راهکار مناسب در کشورهای اسلامی از اهداف برگزاری کارگاه مدیریت منابع آب از منظر فرهنگی و اجتماعی است.

دبیر کارگاه بین‌المللی مدیریت آب و توسعه پایدار از منظر فرهنگی اجتماعی نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 25 متخصص و دانشمند از چهار کشور در کارگاه حضور دارند، تصریح کرد: در این کارگاه اندیشمندان در مورد مسائلی پیرامون مدیریت آب و چالش‌های پیش‌روی آن که در کشورشان وجود دارد، بحث می‌کنند و با تبادل نظر راهکارهای مناسب پیشنهاد می‌شود.

سینا دوبرادران متذکر شد: این همایش با پیگیری و حمایت‌های مسئولان به ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و همکارانمان در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت امور خارجه در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است این کارگاه تا 9 آذرماه در بوشهر ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha