سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ‌ارتباط‌ با علت وقوع تنگی نفس نمی‌توان اظهار نظر دقیقی کرد اما آنچه مشخص است بین آلاینده‌های هوا، بارش باران و تنگی نفس ارتباط وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محمد آقاجانی لحظاتی پیش در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از سفر به اهواز بررسی آمادگی‌های دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان، بیمارستان‌ها، تیم‌های پزشکی، اورژانس‌های بیمارستانی و پیش بیمارستانی برای رسیدگی به بیمارانی که مورد حملات تنگی نفس قرار گرفته‌اند است.

وی ادامه داد: به دنبال اپیدمی که چند هفته گذشته در خوزستان اتفاق افتاد صبح امروز در جلسه مدیریت بحران که در استانداری خوزستان تشکیل شد شرکت کردیم.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص آنچه که در جلسه اتفاق افتاد بیان کرد: تصمیماتی که در جلسه امروز گرفته شد عمدتا مربوط به سازمان محیط زیست و هوا‌شناسی بود که قرار شد بررسی‌های همه جانبه‌ای درباره علت بیماری و نحوه کنترل آلاینده‌ها انجام دهند.

وی در ‌ارتباط‌ با علت وقوع تنگی نفس برای خوزستانی خاطر نشان کرد: درباره علت اصلی حادثه اظهار نظر دقیقی نمی‌توان کرد اما آنچه که مشخص است اینکه آلاینده‌هایی باعث تحریک مجرای تنفسی شده‌اند و به دنبال بارش باران بیماری حاد تنفسی به وجود آمده است.

آقاجانی با بیان اینکه بین وجود آلاینده‌ها در هوا، بارش باران و تنگی نفس ارتباط وجود دارد عنوان کرد: اینکه چه آلاینده‌هایی باعث آن شده است معلوم نیست اما لازم است دستگاه‌های مرتبط اقدامات جدی برای بهبود هوای اهواز انجام دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در زمینه درمان این بیماران تا کنون اقدامات خوبی انجام داده است اظهار کرد: قرار شد آماده‌باش تیم‌های پزشکی برای آمادگی نیروهای درمانی برای رسیدگی به بیماران تنفسی ادامه داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت ارزیابی خود از بیمارستان امام خمینی اهواز را اینگونه بیان کرد: بیمارستان امام خمینی اهواز با ازدحام زیاد و تعداد بالای مراجعان یکی از اصلی‌ترین بیمارستان‌های اهواز در زمینه ارائه خدمات درمانی است.

وی اضافه کرد: این میزان مراجعه، برای بیمارستان بیش از توان آن است که ممکن است در ارائه خدمات به بیماران مشکلاتی به وجود آید و مردم آزرده خاطر شوند که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha