سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، استقبال از حضور کمپانی های خارجی برای تولید دارو در ایران را، یکی از اولویتهای این سازمان در حوزه دارو دانست.

دکتر سیدحسام الدین مدنی در گفتگو با مهر، به تشریح آخرین وضعیت دارویی کشور پرداخت و گفت: مسئولیت تامین دارو در کشور با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است اما هلال احمر نیز امکاناتی دارد که می تواند برای تامین داروهای فوریتی، اقدام کند.

وی با اعلام اینکه هلال احمر در واردت دارو مشکل گمرک ندارد، افزود: اصولا داروهای تک نسخه ای و آن دسته از داروهایی که در داروخانه ها وجود ندارد، توسط سازمان تدارکات پزشکی تامین می شود.

مدنی با اشاره به مشکلاتی که در صنعت دارویی کشور وجود دارد، گفت: اگرچه طی سالهای اخیر در حوزه داروهای ژنریک رشد خوبی داشته ایم اما در حوزه داروهای "های تک"، رشد لازم را نداشته ایم و این مستلزم برنامه ریزی است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر با عنوان این مطلب که صنعت دارویی کشور ژنریک ساز است، ادامه داد: اگر می خواهیم در حوزه صادرات دارو کار کنیم و موفق باشیم، باید بتوانیم در حوزه تولید مولکولهای جدید کار کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل هلال احمر برای نقش آفرینی در صنعت دارویی کشور، گفت: باید از این پتانسیل برای ورود به تکنولوژیهای نو استفاده کرد. از همین رو، برنامه ریزی کرده ایم که در حوزه تولید دارو، از سرمایه گذاری های داخلی و خارجی استقبال کنیم.

مدنی تاکید کرد: برای تولید داروهای جدید، از کمپانی های خارجی استقبال می کنیم به شرطی که این تولید در داخل کشورمان انجام شود.

وی، حضور کمپانی های خارجی در حوزه ساخت داروهای جدید را، منجر به ورود علم جدید دارویی به کشورمان دانست و افزود: البته باید به گونه ای مدیریت کنیم که هزینه از فایده زیادتر نشود.

مدنی همچنین از مذاکره با شرکتهای دانش بنیان برای ورود به عرصه داروهای گیاهی خبر داد و گفت: یکی از برنامه های سازمان تدارکات پزشکی در دوره جدید این است که پای شرکتهای دانش بنیان را به سازمان باز کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha