سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
سلامت نیوز : از آنجایی‌كه شادی و نشاط در زندگی هر فردی (در تمامی سنین) موجب كارآمدی، بروز رفتار منطقی، احساسات، عواطف و هیجانات معقول، خود مقدمه‌ای بر سلامت روان می‌شود. از آنجایی‌كه هر كسی در زندگی شخصی خود برحسب وابستگی به موقعیت‌هایی كه دارد با دیدن پیشرفت و تكاپو و ترقی موجب شادی و شادمانی او می‌شود. با توجه به پیروزی‌های اخیر جوانان پاك باخته، مخلص و توانا، همچنین دولتمردان كشور در ژنو علاوه بر آنكه خواسته به‌حق مردم ایران در مجامع جهانی و در برابر زورگویان عالم را اثبات كردند شادی را نیز در رگ‌های ایران تزریق كردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تهران امروز ؛ مردم انتظار چنین خبرهای شادی را دارند و همیشه باید پی این مطالبه به حق خود باشند زیرا فاكتور اساسی در سلامت روان است و ضمن عزت نفس، باعث رسیدن به درجه‌ای از خود باوری می‌شود. با به‌وجود آمدن چنین موقعیت هایی، شادی و نشاط در چهره مردم نمایان شده و مقدمه سلامت روان شهروندی آغاز می‌گردد. موقعیت‌های نشاط‌بخش در فرایندهای مختلف زندگی، هم بر روان و هم بر جسم انسان تاثیر خواهد گذاشت و راهی برای تقویت اراده و ابراز وجود منطقی در به‌ دست آوردن مطالبات، خواسته‌ها و نیازهایشان می‌شود. از آنجایی‌كه شادی موجب كاركرد مطلوب مغز می‌شود و زمینه آرامش روان را فراهم می‌كند، انسان در وضعیت آرامش روانی می‌تواند راه درستی برای مسائل و مشكلات خود تدبیر نموده و گره‌های كور زندگی را باز نماید. بیشتر انسان‌های شاد و دوراندیش با برخورداری از فضای روانی سالم در زندگی خود احساس بن بست نمی‌كنند. شعار آنها در برخورد با مشكلات این است كه «یا راهی را خواهم یافت یا راهی را خواهم ساخت تا بتوانم در رسیدن به هدف‌های والای خود ضمن شناسایی موانع مختلف نسبت به حل آن اقدام نمایم.»

این روحیه صرفا در انسان‌های شاد و دارای آرامش روانی وجود دارد. اگر متولیان امر تعلیم و تربیت و متولیان سلامت روان در جوامع انسانی (به‌ویژه در جامعه ایرانی - اسلامی) به این نكته توجه داشته باشند كه افراد جامعه ما در هر موقعیت، سن و سالی نیاز به فرصت‌هایی برای ابراز احساسات و عواطف معقول با حفظ استانداردهای تعیین شده از سوی مكتب اسلام (نه بی‌حد و حصر) هستند تا حفظ حیثیت، ارزش و هنجارها را فراهم آورند و به نحوی غیرمستقیم همه افراد را در گره گشایی یاری نمایند. در صورت گستراندن بستر شاد و سالم اجتماعی، هر كسی در هر موقعیتی، می‌تواند با برخورداری از آرامش و بروز رفتار خلاقانه، زمینه ارتقای زندگی خود، اطرافیان و سایر همنوعان را فراهم آورد و در نهایت با قلبی آرام و ضمیری روشن به زندگی این جهانی خود معنا و مفهوم جدیدی ببخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha