آمار تعداد مبتلایان به ایدز در کشور تا اول مهر از مرز ۲۷ هزار نفر گذشت، ۳۳.۲ درصد مبتلایان به این ویروس در سال ۹۱ از طریق رابطه جنسی مبتلا شده‌اند و آمار واقعی مبتلایان به این ویروس در کشور ۹۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

تعداد مبتلایان شناخته شده HIV در ایران از مرز ۲۷هزار نفر گذشت/ ۳۳ درصد انتقال جنسی
سلامت نیوز : رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: آمار تعداد مبتلایان به ایدز در کشور تا اول مهر از مرز ۲۷ هزار نفر گذشت، ۳۳.۲ درصد مبتلایان به این ویروس در سال ۹۱ از طریق رابطه جنسی مبتلا شده‌اند و آمار واقعی مبتلایان به این ویروس در کشور ۹۰ هزار نفر برآورد می‌شود.

عباس صداقت در گفت و گو با فارس گفت: بر اساس آمار جمع آوری شده از دانشگاههای علوم پزشکی تعداد کل مبتلایان به ویروس ایدز تا اول مهر بیش از 27 هزار نفر است که جزئیات این آمار تا آخر هفته از طریق سایت وزارت بهداشت در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. بنابراین فعلاً آمار جمع آوری شده تا اول تیر مبنای رسانه هاست.

وی گفت: بر اساس آمار اعلام شده در تیر امسال تعداد کل مبتلایان به HIV/ایدز 26 هزار و 556 نفر است که از این تعداد 5 هزار و 45 نفر فوت کرده‌اند، 4796 نفر وارد فاز بیماری ایدز شده‌اند. 46 درصد مبتلایان نیز در گروه سنی 25 تا 34 هستند و از مجموع موارد شناسایی شده از سال 65 تاکنون 68.4 درصد از طریق سرنگ آلوده، 12.3 درصد از طریق رابطه جنسی محافظت نشده، 9دهم درصد از طریق دریافت خون آلوده و 1.2درصد از مادر آلوده به نوزاد منتقل شده است. علت ابتلای 17.1 درصد نیز نامشخص است.

رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت ادامه داد: البته بر اساس آمار جمع آوری شده در سال 91 از مجموع افراد شناسایی شده به این ویروس 52.2 درصد از طریق سرنگ آلوده، 33.2 درصد از طریق رابطه جنسی، 3.3 درصد از مادر به کودک به این ویروس مبتلا شده اند و طی 8 سال گذشته نیز هیچ موردی از ابتلا به ویروس ایدز از طریق انتقال خون در کشور گزارش نشده است.

صداقت گفت: بر اساس اطلاعات موجود و برآوردهای جهانی حدود 90 هزار فرد مبتلا به HIV در کشور وجود دارند که حداقل 65 هزار فرد مبتلا به این ویروس در کشور وجود دارند تاکنون شناسایی نشده‌اند.

وی افزود: مراسم روز جهانی ایدز نیز یکشنبه هفته آینده 10 آذر در سالن امام جواد(ع) وزارت بهداشت در شهرک غرب تهران برگزار می شود، شعار روز جهانی ایدز امسال « تشخیص زودتر و درمان موثرتر»‌است.هفته اطلاع رسانی ایدز نیز از 9 تا 15 آ‌ذر در سراسر کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: اسامی هفته ایدز نیز از روز شنبه 9 آذر به ترتیب، ایدز و سیاستگذاران و مسئولان؛ ایدز کارکنان بهداشتی- درمانی و پژوهشگران؛ ایدز و کارکنان، زنان  مادران؛ ایدز و دانشجویان، دانش آموزان؛ ایدز و خبرنگاران، ورزشکاران و هنرمندان و ایدز و روحانیان و رهبران مذهبی است که مراسمی متناسب با هر یک از این روزها در کشور برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha