نتایج ۱۲ مطالعه صورت گرفته تاکید می کند که مصرف دستمال کاغذی نه تنها دستها را خشک می کند بلکه هرگونه آلودگی موجود در دست را نیز از بین می برد در حالی که خشک کن های برقی نه تنها به شکل درست مصرف نمی شوند بلکه نتایج مشابه دستمال کاغذی را ندارند.

برای خشک کردن دست : دستمال کاغذی بهتر است یا خشک کن برقی
سلامت نیوز :پژوهشگران در دانشگاه وست مینستر می گویند نتایج ۱۲ مطالعه صورت گرفته تاکید می کند که مصرف دستمال کاغذی نه تنها دستها را خشک می کند بلکه هرگونه آلودگی موجود در دست را نیز از بین می برد در حالی که خشک کن های برقی نه تنها به شکل درست مصرف نمی شوند بلکه نتایج مشابه دست مال کاغذی را ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رادیو سلامت دستمال کاغذی دست ها را با سرعت و کیفیت بهتری نسبت به خشک کن های برقی خشک می کند و مانع از انتقال آلودگی و میکروب ها می شود و بهداشتی تر است.

در حالی که اهمیت شستن دست ها بر کسی پنهان نیست اما اگر همین دست های شسته به خوبی خشک نشود دیگر مزیت تمیزی ندارد. دلیل این امر این است که دستان خیس و مرطوب بهتر از دستان خشک آلودگی و میکروب ها را انتقال می دهند.

پژوهشگران ۱۲ مطالعه را مورد بررسی قرار داده و دریافتند دستمال کاغذی در ایجاد دست های پاکیزه و سلامت رتبه برتر است. یکی از این مطالعات نشان داد دستمال کاغذی پس از ۱۰ ثانیه، ۹۶ درصد، دستها را خشک می کند. پس از ۱۵ ثانیه این دستها ۹۹ درصد خشک هستند.

در مقابل، خشک کن های برقی دستکم ۴۵ ثانیه طول می کشد تا دستها را خشک کنند. این میزان زمان از آن جهت مهم است که اغلب افراد تنها چند ثانیه دستهای خود را زیر خشک کن های برقی می گیرند.

مطالعه دیگر حاکی از آن بود که مردان ۱۷ ثانیه و زنان ۱۳٫۳ ثانیه از خشک کن های هوای داغ استفاده می کنند که نشان دهنده صرف زمان اندک برای استفاده از این دستگاه هاست.

در این زمینه دستمال کاغذی رتبه بهتری دارد چرا که حرکت مالش آن بر روی پوست می تواند به طور فیزیکی آلودگی ها را از بین ببرد.
این در حالی است که خشک کن های برقی میکروب ها را به سوی بدن فرد فرستند – مشکلی که در سرویس های بهداشتی عمومی وجود دارد که به طور مداوم این گرما آلودگی را در هوا منتشر می کند.

به گفته کیت ردوی پژوهشگر میکروبیولوژی و زیست شناسی مولکولی در دانشگاه وست مینستر  این امر می تواند تعداد میکروب ها را ۲۵۵ درصد افزایش دهد.

باکترهای های موجود در محیط سرویس بهداشتی به دستان کاربر و سپس به اتمسفر انتقال می یابد که این موضوع می تواند به شیوع ارگانیسم هایی مانند سالمونلا و ای کولای منجر شود چرا که افراد اغلب پیش از آنکه دستان خود را به خوبی پاک کنند آنها را خشک می کنند.

نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که افرادی که در مقابل خشک کن های برقی قرار می گیرند احتمالا بیشتر در معرض ابتلا به باکتری هایی هستند که این هوای داغ به سوی آنها گسیل می دارد.

این پژوهشگران توصیه می کنند باید دستها را به خوبی شست و سپس به طور مطلوبی آن را با دستمال کاغذی و نه با استفاده از خشک های برقی خشک کرد.

نتایج این تحقیق در نشریه Mayo Clinic Proceedings منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha