سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: 87442

سلامت نیوز : عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرده است: در پی شکایت‌های مردمی، این کمیسیون پیگیر قطع درختان باغ معنوی جمشیدیه است. هفته گذشته در ادامه اخباری که درباره قطع درختان در مناطق مختلف شهر تهران ازجمله خیابان ولیعصر، لویزان و کوهسار منتشر شده بود، گزارشی از تکرار این اتفاق این بار در «باغ معنوی» جمشیدیه روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ گزارش‌ها حاکی از آن بود که افرادی که پیگیر ساخت و ساز در باغ معنوی هستند، با قطع درختان و سوزاندن باغ، زمینه را برای ساخت و ساز فراهم کرده‌اند. در تازه‌ترین واکنش به این اتفاق داوود محمدی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تمامی مواردی که عملکرد دستگاه‌های مختلف مورد انتقاد و اعتراض مردم قرار بگیرد، وارد عمل می‌شود، گفته است: در این کمیسیون گزارش‌هایی که در مورد ضعف عملکرد قوای سه گانه، عدم انجام وظایف قانونی دستگاه‌ها و عدم انجام نظارت‌های قانونی به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شود، مورد نظارت و بررسی قرار می‌گیرد. این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه حفظ فضای سبز جزو وظایف انسانی و حقوقی دستگاه‌های ذی‌صلاح است، خاطرنشان کرده است: با ارسال شکایت مردمی در مورد قطع درختان باغ معنوی جمشیدیه به کمیسیون اصل ۹۰، این موضوع با جدیت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت تا جلوی تخریب‌های بعدی گرفته شود.

او ادامه داده است: پس از رسیدن شکایت به کمیسیون اصل نود، بررسی می‌کنیم چه تخلفاتی صورت گرفته است و باید مشخص شود بر اساس چه منطقی درختان باغ معنوی منطقه جمشیدیه قطع شده‌اند. ضمن اینکه دستگاه‌های ذی صلاح هم باید توضیح دهند اگر این منطقه جزو پهنه حفاظت ویژه سبز موسوم به جی ۳۲۳ در طرح تفصیلی تهران است، چطور مجوز ساخت و ساز داده شده است؟ به گفته او برای کمیسیون اصل ۹۰ هیچ محدودیتی وجود ندارد و با هیچ دستگاهی عقد اخوت نبسته است. اگر شکایتی از طریق افراد حقیقی یا حقوقی در هر مورد از جمله قطع درختان باغ معنوی جمشیدیه به کمیسیون ما ارسال شود، بدون کوچک‌ترین ملاحظه‌ای به آن رسیدگی می‌کنیم. محمدی با تاکید براینکه نسبت به حفظ محیط زیست، حمایت از فضای سبز وتلاش برای کاهش آلودگی هوا، حساسیت شدیدی داریم گفته است: مطمئن باشید که پس از بررسی‌های دقیق و بازدید میدانی با یک حساسیت ویژه، اگر قطع درختان باغ معنوی جمشیدیه برای ساخت و ساز اثبات شود، کوتاه نمی‌آییم و برای مجازات متخلف و اصلاح وضعیت به منظور برگرداندن شرایط به حالت زیست محیطی، پیگیری‌های لازم را به عمل می‌آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha