سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
سلامت نیوز : اگر ارتباط خوبی با کودک درونتان داشته باشید خیلی ساده با شما ارتباط برقرار و با شما صحبت می کند اما اگر او را فراموش کرده باشید در ابتدا تمایلی به صحبت کردن با شما ندارد، در این مواقع باید ناز او را بکشید.افرادی که دوران کودکی خیلی سخت و پرحادثه ای داشته اند یا آسیب های روحی جدی دیده اند برای برقراری ارتباط با کودک درون به کمک مشاور نیاز دارند اما اگر دوران کودکی شما عادی بوده و ناراحتی ها و مشکلات در حد نرمال بوده است می توانید به تنهایی با کودک درونتان ارتباط برقرار کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ کافی است هر زمان که می توانید به حرف های کودک درونتان گوش دهید و کارهایی را که دوست دارد برایش انجام دهید. زمانی که در خیابان راه می روید و دلتان می خواهد روی جدول های کنار پیاده رو راه بروید نگران نباشید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند، کاری کنید که دوست دارید، روی جدول راه بروید دستانتان را از هم باز کنید و اگر از روی جدول افتادید از ته دل بخندید. شناختن کودک درون کار سختی نیست در ادامه مطلب نکاتی یادآوری شده است که با توجه به آن ها کم کم کودک درونتان را به خوبی می شناسید.

راه هایی برای شناخت کودک درون

۱ - نگران مسائل کوچک نباشید. کودکان معمولاً به مسائل کوچک توجهی نمی کنند و نگرانی ها و دلخوری های کوچک را خیلی سریع رها می کنند، شما هم کینه ها را دور بریزید.

۲ - اگر خودتان فرزند دارید از او الگوبرداری کنید، با او زندگی کنید و گاهی مانند او شوید. با فرزندتان بادکنک بازی کنید، با هم از روی جوی بپرید و...

۳ - هرگز نگویید: من پیر شدم. عبارت «من در میانه جوانی هستم» جمله بهتری است.

4 - اگر کسی شما را ناراحت کرد با صدای بلند گریه کنید اما خیلی زود او را ببخشید و ناراحتی تان را فراموش کنید درست مانند کودکان، مطمئن باشید اگر او را ببخشید او پررو نمی شود، کودکان هم بی ترس و واهمه می بخشند و کاری ندارند که اگر او را ببخشم باز هم رفتارش را تکرار می کند. مسلماً بعد از این تمرینات در نهایت باید باز هم مانند یک بزرگسال رفتار کنید و بزرگ شوید اما درس هایی را که از کودک درونتان آموختید هرگز فراموش نکنید. همواره دوران کودکی تان را به یاد داشته باشید و به یاد بیاورید در شرایط مختلف چه کارهایی می کردید که به شما احساس آرامش و امنیت می داد. آن کارها را انجام دهید تا در زندگی بزرگسالی تان موفق باشید و یک انسان بالغ، سالم و شاداب باشید.

یک نکته مهم

یک نکته مهم را به یاد داشته باشید: ما چون بزرگ شده ایم بازی کردن را کنار نگذاشته ایم برعکس چون بازی کردن را کنار گذاشته ایم بزرگ شدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha