سلامت نیوز : سفر در مسافت‌های طولانی در اتومبیل و یا هواپیما می‌تواند منجر به لخته شدن خون شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نشستن در مدت زمان طولانی در فضای تنگ می‌تواند گردش خون را در پاها محدود کند و در نتیجه منجر به تشکیل لخته خون ‌شود. این لخته از طریق جریان خون به ریه‌ها، مغز، قلب و قسمت‌های دیگر بدن انتقال پیدا می‌کند که می‌تواند منجر به آسیب شدید به اندام‌ها و احتمالا مرگ شود.

دکتر آلن لومسدن رییس بخش جراحی قلب و عروق در بیمارستان هوستون آمریکا اظهار کرد: هنگام سفر هر دو ساعت یکبار از اتومبیل پیاده شوید و کمی پیاده‌روی کنید و اگر با هواپیما سفر می‌کنید از جای خود بلند شده و در اطراف خود کمی راه بروید.

وی افزود: در این مواقع مقدار زیادی آب یا آب میوه بنوشید، لباس گشاد بپوشید و از غذاهای سبک استفاده کنید. افراد مسن و کسانی که مشکلات گردش خون دارند باید جوراب‌های تنگ نپوشند تا از لخته شدن خون جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: اگر شما نمی‌توانید بلند شوید و در اطراف حرکت کنید می‌توانید تمرینات ذیل را انجام دهید:

- هر دو پا را به عقب و جلو در یک حرکت دایره‌ای حرکت دهید.

- با قرار دادن هر دو پا بر روی زمین و اشاره آنها به سمت بالا، هر دو پا را صاف و بلند کنید.

- کسانی‌ که حامله هستند و یا سابقه بیماری قلبی، سرطان یا لخته شدن خون دارند نیز باید با پزشک خود قبل از رفتن به یک سفر طولانی مشورت کنند.

- قرمز شدن یا افزایش گرما در یک پا که شامل درد یا حساسیت به لمس می‌شود از علائم لخته شدن خون است. در برخی موارد پزشک ممکن است با پیشنهاد یک رقیق کننده خون مانند آسپرین قبل از یک سفر طولانی به بیمار از این امر جلوگیری کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha